În fapt,
După cum este bineștiut, Rădăuțiul a intrat, începând cu luna septembrie a anului 2014, în Guiness Book of Stupid Records:
- orașul fără primar, fără viceprimar, fără Consiliu Local sau secretar
Apăi, din această nefastă cronologie, se reține ca punct inițiatic arestarea din luna septembrie a matrozului satrap văpsit cu farbă politică de culoare potrocalie. Acest eveniment impredictibil a produs consecințe imediate și evidente asupra lăcuitorilor cetății:
1. S-a anulat aplicabilitatea sociologică a expresiei lăchinești „Panem et circenses”. Dacă până la momentul septembrie, citizenii mun’cipiului aproape că renunțaseră, siliți de impotența autorităților administrative, la nivelul de trai decent sugerat de termenul „pâine”, ei bine, după reținerea matrozului-autocrat, locuitorii cetății au fost văduviți și de cea de-a doua componentă a binomului persuasiv ce stă la baza oricăror guvernări plutocratice: CIRCUL.
Pe cale de consecință, privați fiind de eternul circ rădăuțean, locuitorii s-au orientat spre alte modalități spectaculare de socializare, recte s-au năpustit cu toții pe rețelele de socializare. Ingăta așa, s-au cunoscut om cu om, om cu fata omului, oama omului cu vecinul sau om cu nevasta altuia.
Acest argument reprezintă SINGURA explicație validă în ceea ce privește creșterea numărului de căsătorii de după luna septembrie 2014;
2. A dooa la mânuță, este vorbire despre perioada friguroasă a anului, perioadă îndeobște îndătinată număratului banilor, beutului vinului, bârfitului la gura sobei sau atrăgătoarei activități de ludică motăneală întru perpetuarea spiței dinastice a fiecărei familii.
Astfel încât, revenind la activitățile îndătinate cutumiar sezonului rece, se profilează astfel paradoxul explicativ al creșterii natalității:
- numărat parale – Canci! La ce biruri, censuri și foncieri au pus Țarul Tătar & Co. pe capul iobagilor truditori, cui mamuța șeitanului i-a mai rămas pe afundul chimirului vreun crăițar disponibil numărătorii contabile de tip etno?
- beut vin – Nema! Vine ierea din belșug, dară cui îi arde să beie ca prostul pe stomacul gol?
Ș-apăi atunci, dacă tot erea prin casă un frig importat de după Cercul Polar de Nord, oaminii și oamenele au mai avut ca „unică alternativă” * pitularea dedesubtul oghealului patului, dimpreună cu cine s-o fi nimerit. + = „Love is all around” by Wăi Wăi Wăi
Pitulare cu valențe strict practice, evoluate comportamental înspre histrionismul unei ziceri mucalite din Ardeal:
Muierea me îi așă de mnicuță, c-o pierd în pat. Da’ și când o găsăsc ….!
Astfel au fost explicate științific, fără a se face apel la studiile cercetătorilor britanici, cele 2 elemente aparent stranii, petrecute în ultimul an în Rădăuți – capitală informală a Părții de Sus a Bukowinei de Gios: mai mulți flecăi măritați, mai multe băietane însurate și mai mulți prichindei ce și-au revendicat dreptul constituțional la căcăcioasă scânceală.
Acum, în loc de încheiere, o prophecye:
Și asta ce a fost în 2014/2015 îi păr la ceas față de ce o să fie în 2015/2016. Din doo motive: Țarul Tătar tot la comanda robinetelor cu apă caldă și parale se află iar mujicii nativi care ar fi îndreptățiți să-și depună dosarele privind ajutorul pentru încălzirea locuinței, din motive ce țin de blocajul administrativ, o să primească iarna asta numai fierbinți urări de îmbărbătare.
-----
* citat din tâmpenia agramată, rostită de un ilustru episzdemiolog sucevean, actualmente bard conjunctural prin Dormitorul Parlamentului, loc în care, cu ocazia aprobări zilei de 28 oct ca Zi a Bucovinei, declamă niște versuri bizare, alcătuite din textul unui cunoscut cântec popular, alături de fragmente din Ultimele Teze din Aprilie ale Plumbuitului, ceva inserții din Ghimnul Măicuței Rassia și toate având note elegiace raportate la căderea Adelei din înaltul ceriurilor Casei județene de Asigurări de Sănătate.
Niciun comentariu:
Trimiteți un comentariu