Moto: "În numele sfântului / Taci, s-auzi cum latră / Căţelul pământului / Sub crucea de piatră."

Nimeni nu poate spune altui om ce este adevărat. Adevăr e tot ceea ce există în jurul nostru. Dar fiecare trebuie să-l descopere în felul său propriu.

(Maximus - personaj din romanul „Iulian” de Gore Vidal)

Disclaimer

Dragii mei "prieteni" fanatici, psihopaţi şi intoleranţi, sclavi ai prejudecăţilor, beneficiari ai impresionantului IQ egal cu numărul de aur, Proprietari în drept ai Pietrei Filosofale, Ctitori ai Pietrei Unghiulare, Păstrătorii Tainei Cuvântului Incipient şi Deţinători ai Adevărului Absolut, pentru preacu(r)vioşeniile voastre, această admirabilă echipă de la Google, buni cunoscători ai structurii psihopatologice a unei comunităţi, cu anticipaţie au prevăzut în bara de unelte butonul "URMĂTORUL BLOG".

Vă rog să nu vă sfiiţi în a-l utiliza!


Pagini

joi, 18 ianuarie 2018

WHO & WHY?




Țiganii din Wallachia au fost sloboziți din robie abia în 1856 iar cei din Moldova cu un an înainte – 1855.
Statutul lor, anterior dezrobirii, era unul lipsit de personalitate juridică, ei putând fi vânduți după bunul plac al stăpânului, puteau fi puși zălog; nu puteau depune mărturie în tribunal, depoziția lor neavând valoare juridică și nici un fel de putere probatoare.
Nu în ultimul rând, pentru faptele țiganului rob răspundea stăpânul robului.
Așadar cam acesta era statutul social al robului țâgan.
După dezrobire, li s-au dat „bilete de slobozenie” și s-au stabilit în așezări umane nou-întemeiate, denumite „Slobozii”.

Apăi, dacă înainte de slobozire, acesta era regimul juridic al țâganilor, CINE GRIJANIA MAMII LUI DE NETOT a permis ca astăzi țiganii SĂ FIE PROCURORI, SĂ FIE JUDECĂTORI, să întocmească acte procedurale și procesuale, să interpreteze, să aplice legea, să caute adevărul rumânilor și să-i pedepsească pe aceiași rumâni?

Dacă înainte nici măcar NU PUTEAU DEPUNE MĂRTURIE ÎN INSTANȚELE VREMII, azi cine le dă voie la Bucșe et ejusdem farinae ( alte asemenea spurcăciuni țigănești [1]), SĂ ÎNDEPLINEASCĂ ATRIBUTE ALE  ACTULUI DE ÎNFĂPTUIRE A JUSTIȚIEI?

Cine a permis asemenea blasfemie, uitând că paradigma invariabilă a țiganului învestit cu autoritate este aceea de a o fute pe mă-sa și de a-l spânzura pe tac-su.

Cine a dat voie, mă, la acești sloboziți proveniți din „slobozii” să se aburce în jilțurile boierești ale divanurilor și să înceapă să împartă dreptatea și osânda?

„Cum nu vii tu, Antonescu - Mareșale, ca punând mâna pe ei,
Să-i împarți în două cete: țigani de ogor * și țigani de casă **…”


=========
* procuror
** judecătoreasă


[1] Cum ar fi, de exemplu, Viorel – o canalie pripășită dintr-o Slobozie wallachă și care, la Rădăuți ajungând mare Stăpân de robi judiciari sloboziți, nici măcar nu înțelege că are OBLIGAȚIA de a-și asuma răspunderea pentru faptele sloboziților din stăpânirea lui.

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu