Generația lăpușneană PRO… dar mulți*
Reevaluarea națională 2013
Proba de „aritimetică”
Varianta 67%
Timpul de lucru efectiv – conform legii referendumului pentru aprobarea
proiectului de revizuire a Constifüției: joi de la ora 07.00 la ora 21.00 și vineri
de la ora 07.00 la ora 23.00
Barem: se acordă din 10 puncte din oficiu și un bonus de alte 10 puncte
din partea Ministrului de Interne, autorul genialului retorism „trupurile neînsuflețite
ale cadavrelor celor decedați”
SUBIECTUL I - 30 de puncte
Pe foaia de concurs se vor scrie DECÂT rezultatele finale.
1 – (5 puncte) rezultatul calculului 1 + 1 este …
2 – (5 puncte) rezultatul calculului 1 - 1 este …
3 – (5 puncte) rezultatul calculului 1 x 1 este …
4 – (5 puncte) rezultatul calculului 1 : 1 este …
5– (5 puncte) rezultatul
calculului 1 ridicat la puterea 1 este …
6– (5 puncte) rezultatul
calculului rădăcina pătrată din 1 este …
Subiectul II - 30 de puncte
Pe foaia de concurs se va nota, după caz, DA, NU, NU ȘTIU sau MISERUPE.
Fiecare răspuns notat va fi considerat corect.
1 –(5 puncte) într-un cerc de centru O și rază R, să se deseneze o
seceră reprezentând un semicerc. În același cerc să se înscrie un ciocan
înclinat la 30 de grade față de verticală, al cărui coadă să intersecteze mijlocul
arcului de cerc reprezentând secera.
2 – (5 puncte) se dă un pătrat având aria de 64 de centimetri pătrați.
Să se precizeze dacă „pătratul” este numele figurii cu aria de 64 de centimetri
pătrați.
3– (5 puncte) În tabelul de mai
jos sunt prezentate notele obținute de elevii unei clase la simularea
examenului de evaluare națională.
│Nota 1 – 4 elevi │Nota 2 – 5 elevi
│Nota 3 - 6 elevi │Nota 4 – 9
elevi │Nota 5 – 1 elev │
Să se precizeze dacă profesorul de matematică de la acea clasă va
beneficia, în anul școlar următor, de salariul de merit.
4 – (5 puncte) Ana și cu Bogdan au împreună 2 mere, un morcovel și 2
prune.
Ana și Christina au împreună 2 mere și 2 pere.
Să se precizeze dacă Ana are mere sau pere.
5– (5 puncte) se dă funcția f :
R →R, f(x) = │ax - b│
Cunoscând că f(1) = 2 și f(2) = 0, să se reprezinte un sistem de axe
ortogonal xOy.
6 – (5 puncte) se dă expresia E(x) = 1/2x : 1/2x. Să se precizeze opinia
personală dacă, pentru orice x număr real diferit de zero, E(x) = 1
Subiectul III – 30 de puncte.
Pe foaia de concurs se vor trece numai rezolvările de pe copiuțe,
SMS-urile recepționate sau indicațiile profesorilor supraveghetori.
1 - Se dă un teren de joacă, sub forma unui spațiu public de formă
dreptunghiulară, pe care se construiește ilegal o terasă.
a) – (5 puncte) Să se precizeze,
cu aproximare prin adăugare,
probabilitatea ca bodega de care aparține terasa ilegală să fie a unui
fecioraș de bani-tata (progenitură de primar, consilier, parlamentar, milițian,
magistrat, funcționar, etc)
b) – (5 puncte) Se dau următoarele date: dimensiunile locului de joacă
sunt de 20 de metri lățime și 50 de metri lungime, prețul zonei stabilit pentru
concesionarea terenului este de 50 de euro / metrul pătrat/an , prețul
concesiunii plătit de beizadea lui tac-su este în sumă totală de 125 de
euro/suprafață/an, să se stabilească valoarea discountului de care a beneficiat
beizadeaua.
c) – (5 puncte) Prin reducere la absurd se dă următoarea situație:
lucrătorii de poliție în colaborare cu inspectoratul școlar, desfășoară o
acțiune de combatere a absenteismului în școli. La locul de joacă sus-menționat,
la 08 h 14 min. 32 sec. sunt descoperiți 22 de juni și june, în stare de
ebrietate-mangă, căzuți pe sub mese, cu seringa în venă și creierii emanând
miros de etnobotanice, iar junele dezabiate până dincolo de negligees.
Presupunând că toate cele 22 de beizadele fac un efort de voință și reușesc
să-și sune genitorii de pe iPhonurile cu system de operare Android, să se
precizeze dacă între numărul minim al elevilor sancționați și numărul maxim al
polițiștilor destituiți există o relație de proporționalitate directă sau
inversă.
2 – Se dă un paralelipiped dreptunghic, cu baza un pătrat având latura
de 40 de cm și înălțimea de 80 de cm.
a) – (5 puncte) Verificați dacă
unghiul făcut de o muchie laterală cu planul bazei este de 90 de grade.
b) – (5 puncte) Paralelipipedul este secționat cu un plan paralel cu
bazele, la jumătatea înălțimii. Să se precizeze câte cuburi rezultă în urma
secționării.
c) – (5 puncte) Să se calculeze distanța PQ, unde P și Q sunt
mijloacele a două fețe laterale opuse.
=======
* Epilog:
Băăăăă! Ăștia cu Învățământul! Ați luat-o RAZNA CU TOȚII?
Nu mai aveți RUȘINE?
Acele subiecte, rezolvabile în 9 minute de un elev de gimnaziu din
vremea lui împușcătoiul, vouă vi se pare a fi STANDARDUL VALORIC SUPERIOR AL
ÎNVĂȚĂMÂNTULUI MODERN?
Tatailor și mămucilor! Ce „pensie” o să vă primiți voi din partea
„evaluaților” ăștia!
AI HAI!
=======
Eu l-aș condamna la galeră pe viață
pe BOUL de a redactat subiectele și baremul variantei 3.
Pe lângă faptul că nivelul de
dificultate al variantei se adresează celor cu IQ mai mic de 40, autorul
subiectului dă dovadă și de oligofrenism infantil.
Iată-i proba verității:
Subiectul al II-lea, punctul 3
„Ana și Bogdan au împreună 7 mere,
iar Ana și Călin au împreună 8 mere. Determinaţi câte mere are Ana, știind că,
împreună, cei trei copii au 12 mere.”
Și
iaca rezolvarea BOULUI din barem:
„Călin are 12 - 7 = 5 mere (3p)
Ana
are 8 - 5 = 3 mere (2p)”
Dar dacă un copchil, cu mintea ca prâsnelul, făcu
rezolvarea așa:
Notăm cu a, b și c numărul de mere ale fiecărui
copil.
a+ b+c = 12
a+b+a+c = 7+8 adică a+b+c+a=15
12+a=15
Rezultă că a = 3.
ANA ARE 3 MERE :-?
Iar autorul subiectelor variantei 3 ESTE UN BOU CU
TALANGĂ DIRECTOARE.
-----
(p.s. așteptăm cu interes momentul crucial în care, la
proba de matematică a evaluării naționale, una din cerințe va fi să se răspundă
„Câte rațe au fost furate din coteț de către cățelușul cu părul creț”.
Abia atunci, conștientizând dezastrul ireversibil al
Absurdistanului Rromânesc, putem cu
toții să ne luăm pașapoartele și s-o apucăm care încotro om vedea cu ochii.
Ultimul să stingă lumina!)
Niciun comentariu:
Trimiteți un comentariu