Moto: "În numele sfântului / Taci, s-auzi cum latră / Căţelul pământului / Sub crucea de piatră."

Nimeni nu poate spune altui om ce este adevărat. Adevăr e tot ceea ce există în jurul nostru. Dar fiecare trebuie să-l descopere în felul său propriu.

(Maximus - personaj din romanul „Iulian” de Gore Vidal)

Disclaimer

Dragii mei "prieteni" fanatici, psihopaţi şi intoleranţi, sclavi ai prejudecăţilor, beneficiari ai impresionantului IQ egal cu numărul de aur, Proprietari în drept ai Pietrei Filosofale, Ctitori ai Pietrei Unghiulare, Păstrătorii Tainei Cuvântului Incipient şi Deţinători ai Adevărului Absolut, pentru preacu(r)vioşeniile voastre, această admirabilă echipă de la Google, buni cunoscători ai structurii psihopatologice a unei comunităţi, cu anticipaţie au prevăzut în bara de unelte butonul "URMĂTORUL BLOG".

Vă rog să nu vă sfiiţi în a-l utiliza!


Pagini

marți, 25 iunie 2019

Simularea Educației Naționale

Dintr-un Vițel n-ai cum scoate un Thoroughbred orișicât te-ai strădui.
 


Disparitățile acumulate încă de la începutul ciclului gimnazial (clasa a V-a ca parcă absentată integral), suprapuse peste golurile create în clasele ciclului primar anihilează din start orice idee de performanță, chiar privită această performanță la nivelul său mediu.

Căci, în loc să colinzi high-levelul dintre 8 și 10, trebuie să repeți cu vițelul operațiuni banale, de clasele II-V: adunări, scăderi, înmulțiri, împărțiri, distributivitatea înmulțirii numerelor întregi față de adunare și scădere (schimbarea semnului din paranteză), operații cu fracții banale, amplificări, simplificări etc.
Căcaturi de o elementaritate înfiorătoare, care s-au pierdut la vremea lor și care ar trebui să reprezinte cărămizile construcției unei performanțe reale.

Cât despre formule de calcul prescurtat, operații cu radicali și puteri sau probleme elementare de geometrie în plan și spațiu, astea deja par a fi navete spațiale venite de pe Marte.

Asta e!
În atare condiții, voi declina fără nici un fel de explicații orice solicitare de a medita vreo loază  semianalfabetă d.p.d.v. matematic dar supraevaluată în mod artificial.*
AM ZIS!

(post-scriptum: la subiectele de anul acesta, nota 8 se putea obține LEJER.
Nota 6 se putea obține doar dacă se știau cele 4 operațiuni – adunare, scădere, înmulțire și împărțire) și 2 formule de arii și volume. (aria totală a tetraedrului și volumul unei prisme)

1 pct. din oficiu + 3 puncte de la subiectul I + 0,5 puncte desenarea unei piramide + 0,5 puncte calculul unei medii geometrice (operații banale cu fracții) + 0,5 puncte o banală reprezentare a unei funcții  + 0,5 puncte calculul volumului unei prisme.

Orice notă sub 6.00 dovedește, fără putință de tăgadă, că loaza cu ifose și țâfnă nu este altceva decât un VIȚEL.
Din care nu poți modela un pur-sânge de curse, orișicât te-ai chinui timp de vreo 2-3 luni.

Sau, poate nu-i vorba de pregătire la obiectul matematică, s-ar putea ca problema să fie într-alt loc, la căpuț și atunci soluția e în cabinetul psihiatrului
------

*ultima dată făcusem asemenea acte donquijotești prin 2007, dar atunci aveam parte de elevi mintoși, cu sclipici și ștaif.
Care țânc îl acceptam și rezista „asediului” meu, lua notă mare la „capacitate” și intra exact la liceul ce și-l avea în dorință.

Vițelul de anul acesta efectiv mi-a boțit și mânjit portofoliul performanțelor anterioare, obținute la începutul anilor 2000.

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu