Moto: "În numele sfântului / Taci, s-auzi cum latră / Căţelul pământului / Sub crucea de piatră."

Nimeni nu poate spune altui om ce este adevărat. Adevăr e tot ceea ce există în jurul nostru. Dar fiecare trebuie să-l descopere în felul său propriu.

(Maximus - personaj din romanul „Iulian” de Gore Vidal)

Disclaimer

Dragii mei "prieteni" fanatici, psihopaţi şi intoleranţi, sclavi ai prejudecăţilor, beneficiari ai impresionantului IQ egal cu numărul de aur, Proprietari în drept ai Pietrei Filosofale, Ctitori ai Pietrei Unghiulare, Păstrătorii Tainei Cuvântului Incipient şi Deţinători ai Adevărului Absolut, pentru preacu(r)vioşeniile voastre, această admirabilă echipă de la Google, buni cunoscători ai structurii psihopatologice a unei comunităţi, cu anticipaţie au prevăzut în bara de unelte butonul "URMĂTORUL BLOG".

Vă rog să nu vă sfiiţi în a-l utiliza!


Pagini

sâmbătă, 19 noiembrie 2016

Dizolvarea parlamentului




Dizolvarea parlamentului

******** Data: 15/04/2013 12:28 PM #913
În capitolul referitor la Parlament (actualul art. 89) să se precizeze EXPRES cazurile în care se dizolvă Parlamentul, precum și detalierea procedurală a fiecărei situații ( cine poate dizolva, termene, condiții, parcurs instituțional).
De exemplu, în cazul în care un referendum național, realizat în urma unei aprobări prealabile a Parlamentului, A FOST VALIDAT prin prezență și RESPINS prin rezultatul votului, AUTOMAT PARLAMENTUL ESTE DIZOLVAT în termen de … zile de la comunicarea rezultatelor referendumului.
Exemple de subiecte propuse referendumului național:
- suspendarea președintelui (ca să nu devină această procedură un act banal cotidian!)
- regionalizarea sau reorganizarea administrativă a teritoriului;
- adoptarea monedei europene;
- integrarea în structuri politice și militare internaționale (ce nu s-a făcut la integrarea NATO și UE);
- alte probleme de interes național: concesionarea și exploatarea resurselor minerale,
etc.

******** Data: 18/04/2013 9:37 AM #1040
FORMULAR STANDARD PENTRU PROPUNERI DE REVIZUIRE A CONSTITUŢIEI ROMÂNIEI

1. MODIFICAREA unui ARTICOL EXISTENT în actualul text constituţional
Vă rugăm să indicaţi coordonatele articolului din actualul text constituţional vizat:
Titlul III. Autoritățile publice
Capitolul II Președintele României
Secțiunea -
Articolul 89 Dizolvarea Parlamentului

Formularea din actualul text constituțional
(1) După consultarea preşedinţilor celor două Camere şi a liderilor grupurilor parlamentare, Preşedintele României poate să dizolve Parlamentul, dacă acesta nu a acordat votul de încredere pentru formarea Guvernului în termen de 60 de zile de la prima solicitare şi numai după respingerea a cel puţin două solicitări de învestitură.
(2) În cursul unui an, Parlamentul poate fi dizolvat o singură dată.
(3) Parlamentul nu poate fi dizolvat în ultimele 6 luni ale mandatului Preşedintelui României şi nici în timpul stării de mobilizare, de război, de asediu sau de urgenţă.


Formularea propusă de Dvs.:
(1) După consultarea preşedinţilor celor două Camere şi a liderilor grupurilor parlamentare, Preşedintele României poate să dizolve Parlamentul, dacă acesta nu a acordat votul de încredere pentru formarea Guvernului în termen de 60 de zile de la prima solicitare şi numai după respingerea a cel puţin două solicitări de învestitură.
Parlamentul este dizolvat de drept în situația respingerii prin votul popular a referendumului național privind demiterea președintelui, propus și organizat în condițiile articolului 95.
Parlamentul se consideră a fi dizolvat din momentul confirmării de Curtea Constituțională a rezultatelor referendumului și publicarea acestora în Monitorul Oficial.

(2) În cursul unui an, Parlamentul poate fi dizolvat o singură dată.
(3) Parlamentul nu poate fi dizolvat în ultimele 6 luni ale mandatului Preşedintelui României şi nici în timpul stării de mobilizare, de război, de asediu sau de urgenţă.

Vă rugăm să prezentaţi o justificare a propunerii făcute de Dvs.
Joaca irațională de-a demiterea Președintelui trebuie să înceteze iar această procedură democratică să-și recapete caracterul excepțional.
În al doilea rând, dizolvarea de drept a Parlamentului, în condițiile noului alineat propus, constituie o conexiune reversibilă logică (feed-back):
Dacă cetățenii interpelați plebiscitar s-a pronunțat împotriva hotărârii adoptate în forum, pe cale de consecință – „Senatul” discreditat nu mai reprezintă interesele „Urbei”.

Vă rugăm să prezentaţi principalele obiective vizate de propunerea Dvs.
- referendumul național pentru demiterea președintelui are ca scop soluționarea unui conflict ireconciliabil dintre cele două puteri. Semnificația rezultatului votului trebuie să conțină componenta punitivă aplicabilă AMBILOR actori ai procedurii. Pentru evitarea inducerii în derizoriu a acestei proceduri trebuie introdusă și sancțiunea adresată parlamentului.
- evitarea blocajului politic provocat artificial, având uriașe consecințe defavorabile în plan economic, social, politic și diplomatic.

Vă rugăm să indicaţi prevederi similare din constituţiile unor state membre ale Uniunii Europene sau ale Organizaţiei pentru Cooperare şi Dezvoltare Economică:
… „ca la noi, la nimenea”.
Pentru comparație referitor la procedurile prevăzute la art. 89 versus ineditul art. 95
Constituția Franței – Titlul II, Art. 12 respectiv Titlul IX, Art.68
Constituția Belgiei – Titlul III, Cap. I, Art. 46
Constituția Italiei – Partea a II-a, Titlul II, Art.88 și Art.90
Constituția Germaniei – Titlul V, Art.61

Necesitatea introducerii acestei prevederi poate fi sintetizată parafrazându-l pe Kogălniceanu:
„La oameni (ca) noi – legi noi.”

=================

Pentru conformitatea autenticității textului propunerii și a datei, se poate vedea pagian 293 a Raportului forumului Constituțional 2013 - varianta Cojocaru

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu