- suspendarea președintelui (ca să nu devină această procedură un act banal cotidian!)
- regionalizarea sau reorganizarea administrativă a teritoriului;
- adoptarea monedei europene;
- integrarea în structuri politice și militare internaționale (ce nu s-a făcut la integrarea NATO și UE);
- alte probleme de interes național: concesionarea și exploatarea resurselor minerale,
etc.
Titlul III. Autoritățile publice
Capitolul II Președintele României
Secțiunea -
Articolul 89 Dizolvarea Parlamentului
(2) În cursul unui an, Parlamentul poate fi dizolvat o singură dată.
(3) Parlamentul nu poate fi dizolvat în ultimele 6 luni ale mandatului Preşedintelui României şi nici în timpul stării de mobilizare, de război, de asediu sau de urgenţă.
(1) După consultarea preşedinţilor celor două Camere şi a liderilor grupurilor parlamentare, Preşedintele României poate să dizolve Parlamentul, dacă acesta nu a acordat votul de încredere pentru formarea Guvernului în termen de 60 de zile de la prima solicitare şi numai după respingerea a cel puţin două solicitări de învestitură.
Parlamentul este dizolvat de drept în situația respingerii prin votul popular a referendumului național privind demiterea președintelui, propus și organizat în condițiile articolului 95.
Parlamentul se consideră a fi dizolvat din momentul confirmării de Curtea Constituțională a rezultatelor referendumului și publicarea acestora în Monitorul Oficial.
(2) În cursul unui an, Parlamentul poate fi dizolvat o singură dată.
(3) Parlamentul nu poate fi dizolvat în ultimele 6 luni ale mandatului Preşedintelui României şi nici în timpul stării de mobilizare, de război, de asediu sau de urgenţă.
În al doilea rând, dizolvarea de drept a Parlamentului, în condițiile noului alineat propus, constituie o conexiune reversibilă logică (feed-back):
Dacă cetățenii interpelați plebiscitar s-a pronunțat împotriva hotărârii adoptate în forum, pe cale de consecință – „Senatul” discreditat nu mai reprezintă interesele „Urbei”.
- evitarea blocajului politic provocat artificial, având uriașe consecințe defavorabile în plan economic, social, politic și diplomatic.
Pentru comparație referitor la procedurile prevăzute la art. 89 versus ineditul art. 95
Constituția Franței – Titlul II, Art. 12 respectiv Titlul IX, Art.68
Constituția Belgiei – Titlul III, Cap. I, Art. 46
Constituția Italiei – Partea a II-a, Titlul II, Art.88 și Art.90
Constituția Germaniei – Titlul V, Art.61
„La oameni (ca) noi – legi noi.”
=================
Pentru conformitatea autenticității textului propunerii și a datei, se poate vedea pagian 293 a Raportului forumului Constituțional 2013 - varianta Cojocaru
Niciun comentariu:
Trimiteți un comentariu