Moto: "În numele sfântului / Taci, s-auzi cum latră / Căţelul pământului / Sub crucea de piatră."

Nimeni nu poate spune altui om ce este adevărat. Adevăr e tot ceea ce există în jurul nostru. Dar fiecare trebuie să-l descopere în felul său propriu.

(Maximus - personaj din romanul „Iulian” de Gore Vidal)

Disclaimer

Dragii mei "prieteni" fanatici, psihopaţi şi intoleranţi, sclavi ai prejudecăţilor, beneficiari ai impresionantului IQ egal cu numărul de aur, Proprietari în drept ai Pietrei Filosofale, Ctitori ai Pietrei Unghiulare, Păstrătorii Tainei Cuvântului Incipient şi Deţinători ai Adevărului Absolut, pentru preacu(r)vioşeniile voastre, această admirabilă echipă de la Google, buni cunoscători ai structurii psihopatologice a unei comunităţi, cu anticipaţie au prevăzut în bara de unelte butonul "URMĂTORUL BLOG".

Vă rog să nu vă sfiiţi în a-l utiliza!


Pagini

vineri, 8 aprilie 2011

Mersul la moară sau titlul oneros al unui contract … folcloric!

Doi țacheri* stau de oarece vreme la o crâșmă și dezmiardă fiecare câte o sută de votcă (rusească). Discuția cam lâncezește datorită faptului că de câteva săptămâni ago nu s-a întâmplat nimic senzațional în cei 45 de milioane de metri pătrați de-a lungul și latul cărora se întinde orizontul multicultural al țacherilor.
La un moment dat unuia dintre ei ce-i trece prin minte? (un glonț calibrul 7,62 mm ar spune rău-voitorii)
„ - Bă, mergem mâine la moară? și soarbe porcește de zgomotos din partea neciobită a paharului de răchie.
- Mergem bă. La ce oră pleci?
- De dimineață la 6 că moara pornește la 12.
- Apăi atunci la 7 ești la mine la poartă, mă strigi, încarc și eu sacii și mergem. bagă și ăstălaltul râtulețul în glasa de votcă, o dă de dușcă după care râgâie gospodărește de se cutremură cerbii împăiați de pe pereți.
- Atunci ia mai comandă tu câte un rând și să fie palma bătută. (astă poruncă voindu-se a fi un mix între adălmașul poporean și obișnuința boierească interbelică prin care o afacere parafată cu o strângere de mână făcea mai mult decât un contract semnat)”
……………………
După vreo oră și alte trei sute de rașpincă:
„- Bă dar nu uiți să vii mâne dimineață să mergem la moară.
- Hai bă cum să uit, doar eu sunt om si ce am spus așa rămâne. Mai dai un rând?
- Mai dau. Dar pe urmă dai tu unul.
- Dau bă.”
…………………..
Pe înserat după golirea kilului de bastârcă:
„- Dacă mâine uiți și nu vii să știi că ești floarea-soarelui nu om.
- Hai băi dătencolo așa mă știi tu. Dacă am spus că merg atunci merg.”
…………………..
Pe înnoptat, fiecare cu o kilă de tărie / cap de vită furajată, dați afară cu mătura la închidere, amândoi împleticindu-se și dându-se cap în cap să se audă mai bine:
”-  bă…. da….mâne…. la…. mmooară
- ddda…. bbă”
---------------------------------------------------------------------------------
A doua zi se întâlnesc țacherii. Să tot fie ora 4 a după amiezii. Al doilea, păgubașul, judecând după numărul rândurilor de votcă plătite, se repede negru de furie la deținătorul logisticii cabaline:
„ - Băi p**ă ai spus că vii să mergem la moară!
- Cine bă, eu am spus așa ceva? Dute bă în p***a măti când am spus eu așa ceva, ce ești nebun la cap? Cum să merg la moară când eu de o lună am vândut și calul și căruța. Cred că te-ai scrântit la cap de atâta băutură. Dute la dracu acasă bețivanule!”

MORALA:
Promisiunea făcută e egală cu o obligație. Dincolo de barierele de intrare în Alunelu.
--------------------------------------------------------------------------------
*țacher = termen licență care desemnează idealul masculin etno-zonal: = nalt ca gardu’ […], cu musteață, nasul roșu borcănat și ochii injectați de mahmureală, poartă căciulă rusească de blană, pufoaică și cizme de cauciuc, bea samahoancă și își bate nevasta.

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu