Pentru
modificarea baremului de corectare la matematică
Domnule
ministru (care draaqu ăi mai fi la ora prezentei petiții)
Subsemnații,
un grup de părinți ai unor lefardale de copchii obraznici dar tupeiști, din
gubernia Suceava, formulăm prin prezentul demers o solicitare ultimativă de a
modifica baremul de corectare al probei de matematică din cadrul examenului de
neevaluare națională (sau evaluare sintetizantă a dezastrului național în care
ați adus sistemul de învățământ)
Astfel
la subiectul II.3. al probei –
„Într-o
clasă sunt 26 de elevi. Dacă ar pleca două fete și trei băieți, atunci numărul
fetelor ar fi egal cu dublul numărul băieților. Determinați numărul fetelor din
clasă.”
–
solicităm să se acorde 5 puncte pentru ORICARE răspuns ar fi fost elaborat pe foaia
de concurs, ba mai mult, să se acorde acest punctaj și celor care nu au răspuns
deloc, tocmai ca o recunoaștere sine-qua-non a semnificației filosofice a
maximelor:
„Tăcerea
e de aur.” și „Dacă tăceai, filosof te numeai.”
Motivele
pentru care formulăm această solicitare sunt următoarele:
-
În primul rând că nu se cade ca să-i asupriți așa de aprig pe sărmanii noștri
puturoși taman astăzi de dziua lui Ștefan cel Mare Și Sfânt. Apăi dacă Măria
sa, care a fost și el om ca toți oamenii de supt vremuri, cu kusururi și
calități ’osebite, a ajuns în călindarele pochilor numai în baza faptelor sale
extraordinare și fără să cunoască reciproca a doua a teoremei celor trei perpendiculare și nici
explicitarea modulului, atunci considerăm că și leneșele noastre progenituri nu
merită să-și împuie capul cu tot felul de questii desuete și care n-o să le
folosească deloc la numărarea furtișagului sau a paraîndărătului.
-
Un alt argument demn de luat în seamă ar fi evidența statistică a rezultatelor
(dez) onorante obțiunute în guvernia Suceava, altădată fruntașă pe plan
național la producția de piulițe*. Prin reevaluarea tuturor lucrărilor,
procentul de așa-zisă promovabilitate al guberniei va creste în mod
semnificativ cu 0,04%. Ceea ce va constitui un motiv de reală satisfacție
profesională a trântorilor ce sălășluiesc dulce, pe sinecură publică, în
cuibușorul de nebunii denumit generic ISJ SV.
-
Însă principalul argument al prezentei petiții îl constituie faptul că
subiectul II.3 este mai mult decât ambiguu, din datele problemei neputându-se
deduce un răspuns cert și unic.
Astfel
se precizează că elevii sunt „într-o clasă” – ceea ce pare puțin paradoxal
luându-se în considerare predispoziția beizadelelor noastre spre adăstare în
cluburi, baruri, crâșme sau cafenele, oriunde altundeva mai puțin în sala de
clasă (uh! ce nașpa sună „sala de clasă”!).
Bun,
să admitem că erau în sala de clasă aduși cu arcanul de poliție și jandarmerie.
Dar
NU SE PRECIZEAZĂ CE FEL DE CLASĂ ERA? Era clasă din ciclul primar? Gimnazial?
Sau nu cumva erau de la liceu? Ipoteza incompletă a problemei face ca aceasta
să nu aibă conturat un răspuns cert.
Dacă
era o clasă din anii terminali de liceu? Cum se poate stabili numărul real de
fete din clasă atâta timp cât nu se dă și rezultatul statistic, pe plan
național și județean, referitor la numărul fetelor de liceu rămase însărcinate?
( „Copii cu copii” - parcă era titlul unui articol din enervatorul sucevean!)
Știindu-se foarte clar predispoziția junilor liceeni spre încălecare,
descălecare, înnodare sau combinare, nu poate fi elaborat un răspuns cert care
să fie cuprins în grila de corectare.
Se
spune că erau niște fete care erau cu două mai multe decât dublul băieților
plus alți trei.
Formula
combinărilor de „n” luate câte „k” poate fu cumva aplicată concret la subiectul
propus? Care este numărul elevelor n care se combină? și de ce pleacă cele
două? Sunt cumva urâte și au fost respinse de „grupul fetelor zburdalnice”? sau
acelea au fost chemate prin telefon de niște pești să presteze anumite
activități … heuristice? Sau poate că fătuțele cele 2 erau asistente la vreo
emisiune de quiloțăreală și emanciparea orgoliului lor le împiedică să mai
zăbovească într-o prăpădită de problemă de la evaluarea puțoilor de a opta!
Dar
băietanii de ce sunt doar o jumătate din numărul domnișoarelor? Ministerul
Needucației Naționale nu știe că în Rromanica saudită încă nu s-a introdus
poligamia iar bigamia este faptă penală?
Cei
trei păcălici de ce pleacă? Au acnee pe față cumva? Sunt timizi sau virgini?
Sau te pomenești că aceia trei au plecat să depună aplicațiile la admiterea în
facultățile din străinătate și care pe urmă vor fi vedete inopinate la
emisiunea de „divertisment” – „România deșteaptă”?
Apoi
ce nu se cuprinde în ipoteza problemei este locul în care studiază această
clasă și ce anume studiază?
Sportul
la Jean Monet? Pianul la Sfântul Gheorghe? Sau Limba engleză la „Dimitrie
Cantemir” SV?
Această
precizare este necesară pentru introducerea în datele problemei a unei unități
combinatorii suplimentare care se adaugă la necunoscuta N sau K?
Abia
după precizarea TUTUROR amănuntelor conjuncturale care pot determina sau
modifica numărul final de fete din respectiva clasă (indiferent de vârsta lor –
bebelușe, liceene sau profesoare) se poate enunța cerința evaluativă a
itemului.
În
final, domnule ministru, vă rugăm să luați în considerare temeinicia
argumentelor sus-menționate și să dispuneți, prin ordin al ministrului, modificare
baremului de corectare al probei de matematică.
Semnat
Un
grup de părinți ultraocupați profesional sau plecați în străinătate, cotizanți
cu regularitate la fondurile neortodoxe ale școlii, de protocol sau de șpagă,
plătitori vremelnici de taxe exorbitante pentru meditații și nemulțumiți până
în vârful unghiilor de rezultatele mizerabile obținute de către lefardalele
junioare.
-------------
*
pe timpul lui Ștefan cel Mare sau mai recent pe timpul lui Petrică cel Mare.
** reevaluare
metodologică identică reevaluării ex-ministrului Oprea și care, prin
„honorabila” activitate desfășurată, a reușit să dea cu bidineaua cu kăkat
peste unul din puținele lucruri rămase verticale în această țară – facem aici
referire la profesia și la gradul militar.
Evident
că această tâlhărie pe față se circumscrie liniei tradiționale de denigrare și
ducere în derizoriu a tuturor VALORILOR pe care se sprijinea acel minimum de
încredere și mândrie națională:
a)
- Școala ați făcut-o țăndări prin infiltrarea ei susținută cu nonvalorile
aplaudacilor. Pe cale de consecință Diploma de bacalaureat care altă dată (amu
22 de ani) era un prilej de întemeiată mândrie a ajuns să fie echivalentă cu
nota de plată de la vreun club de fițe; diploma de licență a studiilor
superioare, care, de asemenea, era cândva accesibilă DOAR celor cu adevărat
competenți și valoroși, astăzi își are echivalentul Haretian în frecvența cu
care Oana, Mădălina, Simona, sau mai știe draaqu ce fufă, își schimbă quiloții
tanga inexistenți, tampaxul, iubitul fotbalez sau beamweul.
Despre
doctorat nu mai e loc de discuție atâta timp cât un editorialist mai cu ștaif a
spus că dacă dai cu o piatră într-o agora aglomerată, cu siguranță calicești
vreo doi doftori.
Sau
îl nimerești în testiculul stâng pe vreun țacher venit la târg să roadă moaște
de mitropolit, țacher care pe urmă va umbla ca zăbăucul pe holurile cabinetelor
doftorilor în drept, întrebând cu disperare dacă nu cumva mai este pe undeva și
un doctor în stâng.
b)
– Armata ați făcut-o bucățele-bucățele mici prin mărețele disponibilizări din
anii 1998-2004, așa că unde nu-i nici Domnul Zeu nu cere. Mai rămânea de
minimalizat importanța ierarhico-instituțională a gradului militar. Done!
Thank-you, former minister Oprea! (lua-ți-ai batalioanele de soldați neinstruiți
și caporali ridicați în grad la apelul bocancilor și duce-te-ai măcar o
săptămână în Afgansitan ca să vă binemeritați gradele învățând cu ce se mănâncă
treaba asta ciudată denumită Armată.
c)
– despre cel de-al treilea pilon valoric al încrederii românilor – biserica –
în procentaj de 90% e deja pe chituci astfel:
45%
depreciativ din acuza epoleților mitropoliților ce păstoresc turmele arhierești
și
45%
din cauza derbedeilor clerici de mir, veritabile satane deghizate în sutane și
care, închinându-se lui Mamona, au înlocuit cultul tradițional creștin și
cutumele ancestrale cu ritualul obscen al Lăcomiei de arginți, Inimii
nelegiuite și Neîndestulării pântecului.
Mai
rămân 10% PREOȚI charici de care „să aveți grijă” în următorii ani să-i
zugrăviți cu bidineaua calomnioasă de sorginte sovietică.
DIXI!
Niciun comentariu:
Trimiteți un comentariu