Moto: "În numele sfântului / Taci, s-auzi cum latră / Căţelul pământului / Sub crucea de piatră."

Nimeni nu poate spune altui om ce este adevărat. Adevăr e tot ceea ce există în jurul nostru. Dar fiecare trebuie să-l descopere în felul său propriu.

(Maximus - personaj din romanul „Iulian” de Gore Vidal)

Disclaimer

Dragii mei "prieteni" fanatici, psihopaţi şi intoleranţi, sclavi ai prejudecăţilor, beneficiari ai impresionantului IQ egal cu numărul de aur, Proprietari în drept ai Pietrei Filosofale, Ctitori ai Pietrei Unghiulare, Păstrătorii Tainei Cuvântului Incipient şi Deţinători ai Adevărului Absolut, pentru preacu(r)vioşeniile voastre, această admirabilă echipă de la Google, buni cunoscători ai structurii psihopatologice a unei comunităţi, cu anticipaţie au prevăzut în bara de unelte butonul "URMĂTORUL BLOG".

Vă rog să nu vă sfiiţi în a-l utiliza!


Pagini

sâmbătă, 2 octombrie 2021

Trebi plăcute ochiulu' și gândulu': „Inception” (2010) și „Tenet” (2020) by Christopher Nolan

 

Două filme infinit mai grele decât carnea de pork.

Un regizor care-ți pune la lucru neuronii, toată cultura generală și imaginația.

Io* am văzut prima dată acum vro jumătate de an „Tenet”.

Timpul inversat ca sens de curgere, iar „nebunia” atinge apogeul în asaltul final, moment în care, simultan, se derulează acțiuni al căror vector temporal este opus.

Acum l-am savurat pe „Inception”.

„Vis în vis în vis” care, pentru personajul principal, se duce către „vis în vis” la puterea a patra.

Iar finalul retezat anulează orice posibilitate de stabilire a unei concluzii certe: vis sau lumea reală. Io* zic că titirezul începe să se dezechilibreze, semn că mr. Cobb a ajuns în lumea reală.

Însă cum ”Tenet” este semnificativ mai dificil decât „Inception”, ordinea cronologică a celor două producții ar fi ordinea normală de vizionare.



Bonus:

o excepțională interpretare a temei din „Inception”, avându-l la solo de chitară pe însuși Hans Zimmer.

https://www.youtube.com/watch?v=xdYYN-4ttDg


Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu