„IN SPRIJINUL JUDECATORILOR – 132 de procurori au semnat o
scrisoare deschisa...”
Ia să aflăm puțintel cum arată declarațiile de avere ale
semnatarilor acestui memoriu, declarații de avere de pe site-ul csm1909 (acolo
unde sunt, majoritatea fiind inexistente)
1. Alexandra Carmen Lancranjan – 2015 - 90.351 Ron + 7.200 euro chirie
2. Elena Hach – 2015 - 109.030
9. Remus Coman – 2014 - 107.167
13. Adrian Petrescu – 2014 – 79.088 Ron + 7.200 euro
chirie
19. Tiberiu Bratu – 2014 – 88.844; soția judecător – 2014
– 93.774
21. Silviu Cernea – 2014 – 84.277
66. Dobrea Laura– 2014 – 104.702
67. Ramona Muscalu – 2014 – 86.158
108. Iulia Crisan – 2014 – 108.575 salariu + 71.361
restanțe
Atrage atenția că majoritatea semnatarilor sunt pălmași,
adică procurori ce abia au terminat stagiatura și sunt în primii ani de
activitate. Chiar și așa, salariul unui asemenea magistrat se ridica undeva la
75-80.000 de Ron în anul 2014, ajungând pe la 100.000 de Ron în 2015.
Însă, din această listă lipsesc peștii (proxeneții) cei
mari, de pe la PT, PCA, DIICOT sau DNA, ăia cu sume ale salarizării amețitoare,
de ordinul 175.000 – 250.000 ron.
Așadar acestora li se mărește salariul cu 18%.
Medie creștere salarială procuror pălmaș de PJ :
18/100*100.000 = 18.000 ron anual = 1.500 ron lunar.
Domnilor „polițiști cu studii juridice” ce uzurpați
titulatura, rolul și menirea conceptului de magistrat, aveți cunoștință că
salariul minim din Rroemenica neosecuristă este de… 1200 Ron?
Medie creștere salarială procuror pește (proxenet) de
Tribunal, CA sau structură DNA:
18/100*200.000 (250.000) = 36.000 (45.000) anual = 3.000
( 3.750) Ron/lunar
Salarizare finală medie ajunge la:
Procuror pălmaș: 118.000 Ron / anual = 9.833 Ron/lunar
Procuror pește: 236.000 ÷ 295.000 Ron/anual = 19.666 ÷ 24.583
Ron lunar.
N-am zis nimic despre decontarea cheltuielilor de cazare,
sau diferite cheltuieli cu transportul sau comunicațiile.
Domnilor „polițiști cu studii juridice” la salarizări
cuprinse între 2.185 Euro/ lunar pentru un pălmaș de procuror și 4.370 ÷
5.462 Euro/lunar cred că România își permite luxul de a renunța la serviciile
tuturor „magistraților” actuali și să importe, la aceleași costuri, magistrați
din Germania, Austria, Elveția, Liechtenstein.
Concluzie: în Românica bipolară din punct de vedere
social și economic, în care 90% din populație se luptă să câștige un amărât de
„minimum pe economia națională”, sunt unii cu un tupeu de-a dreptul incredibil.
Tupeiștii se numesc Magistrați ai
României. (doar se numesc căci, în fapt, mai au mult până la a accede la
noblețea acestei meniri charice.)”
======================================
„Proiect histrionic de reformare a justiției”
pamflet postat în anul 2015 pe blogul „fanfaronului sistemului judiciar
românesc” (apud T.Neacșu), respectiv pe site-ul Evenimentului zilei.
Text integral:
„Ia
să-i mai producem ceva frisoane reci acuzatorului public Alexandru-Voitin
Danileț – reprezentant în CSM din partea judecătorilor și membru în comisia de
transparență, transpirație și frisoane reci, ca să priceapă, odată pentru totdeauna,
și mintea lui basică, funcționând în doi timpi ca motorul Otto, cam cum o să
arate sistemul juridic din Românica viitorului mai mult decât apropiat.
În
primul rând că toate modificările și toate transformările actualului sistem se
vor efectua gradual, funcție de un pachet amplu de propuneri legislative,
propuse de către cetățeni în baza articolului 74 din Constituție.
Primele
două măsuri vor fi luate în regim de urgență și se vor materializa astfel:
-
Se desființează Curtea Constituțională, iar în locul ei, în cadrul procesului
legislativ, se va reintroduce instituția romană a „tribunilor plebei”. Acești
tribuni, al căror număr poate fi între 11 și 15, vor fi cei care vor avea
dreptul de veto la fiecare dezbatere și adoptare a unui normativ.
Sankta
simplicitate a soluției ancestrale.
-
Se eliberează din funcție absolut TOȚI MEMBRII Consiliului Superior al
Magistraturii precum și toate persoanele având funcții de conducere la nivelul
ÎCCJ, CA, Tribunale, Judecătorii, Parchet general și parchete de le lângă
instanțe. Aceste funcții vor fi asigurate, pe o perioadă de interimat, de către
procurori și judecători importați de prin Germania, Austria sau Elveția.
Păi,
studiind pe site-ul csm1909 declarațiile de venit ale magistraților, din anul
2013, deducem că un pălmaș de prin parchet / judecătorie ordinară ridica, la
acea vreme , undeva la 80.000 – 100.000 lei anual, ajungându-se pe la uluitor
de nesimțitele sume de 250.000 – 280.000 de lei pentru funcțiile de conducere
din ÎCCJ.
Păi,
la paralele astea, 20.000 – 22.000 de euro / anual până pe la 55.000 –
60.000 de euro / anual CHIAR CĂ România își permite să importe magistrați din
Elveția și Germania.
Celor
care sunt actualii beneficiari ai acestor sinecuri li se va rosti un duios
„Mulțumim frumos pentru participare!” și, cu ocazia aducerii la cunoștință a
decretului de eliberare din funcție, li se va înmâna în cadru solemn și CE-A
DE-A TREIA CIZMĂ-N KUR!
Pasul
următor în reformarea sistemului de justiție, privind la nivelul resursei
umane, se va desfășura etapizat, într-un interval de 3 ani pentru Instanțe
superioare, respectiv 5 ani pentru tribunale și judecătorii.
Această
etapă va presupune, de asemenea, eliberarea din funcție și disponibilizarea
TUTUROR MAGISTRAȚILOR care actualmente împut inutil scaunele de împărțitori ai
dreptății pământene.
Într-un
interval de 3-5 ani de zile, posturile de judecători și procurori vor fi
ocupate de absolvenți ai CURSURILOR LA ZI de la primele 4 facultăți DE STAT:
Universitatea București, Al. I Cuza – Iași, Babeș-Bolyai – Cluj și Lucian Blaga
– Sibiu.
Restul,
căci absolvenții celorlalte fabrici de diplome din România sunt doar RESTURI,
vor avea dreptul să fie angajați pe posturi de personal auxiliar de tipul:
măturători, șoferi, aprozi, arhivari, cărăuși, portari etc.
În
mod analog metodologiei de înnoire menționate mai sus, tot în același interval
de timp se va proceda și la înlocuirea și eliminarea din sistem a TUTUROR
actualilor grefieri.
La
sfârșitul acestui proces de înnoire a resursei umane, se vor alege, în mod
democratic, noile persoane ce vor ocupa funcțiile de conducere, asigurate prin
interimatul magistraților de import.
Booooon!
În
ceea ce privește sistemul judiciar românesc, se va face trecerea de la sistemul
actual fundamentat pe complete de judecată la sistemul curții cu jurați, model
întâlnit îndeobște în SUA sau în unele state europene. Introducerea acestui
sistem va avea efecte deosebit de benefice, mai ales în cazul acelor
pshihopați- magistrați care, actualmente, clamează păstrarea Omertei și
nerostirea niciunei critici la adresa magistraților întrucât aceștia sunt
singurii care AU CUNOȘTINȚELE JURIDICE NECESARE și stăpânesc terminologia
specifică.
Prin
introducerea curții cu jurați, aprecierea vinovăției sau a nevinovăției va fi
apanajul juraților iar magistratul va deveni un simplu tehnician al normelor de
drept și de drept procedural, astfel încât să fie justificată clamarea
cunoașterii exclusive a noțiunilor specifice.
Nu
în ultimul rând, ca o etapă finală a reformei justiției din România, se va
renunța la atribuirea denumirii de magistrat cu referință la procurori, aceștia
revenind pe palierul jurisdicțional corespunzător – și anume funcționari
publici cu statut special, cunoscători de științe juridice și al căror domeniu
de activitate îl constituie respectarea și apărarea valorilor publice.
Deci,
în noul sistem imaginat de mine și cu șanse mari de a fi realizat prin inițiativă
cetățenească, singurii MAGISTRAȚI SUNT JUDECĂTORII care, funcție de verdictul
juraților, își vor demonstra măiestria în argumentarea și individualizarea
fiecărei pedepse, a fiecărei sentințe / hotărâri.
Nu
în ultimul rând reforma juridică va avea ca punct final DESFIINȚAREA CSM-ului,
actual sindicat informal al magistraților, care are ca singure atribuții
-
Împingerea sub preș și ascunderea tuturor mizeriilor și matrapazlâcurilor
comise de magistrați;
-
Punerea pumnului în gură, a ciubotei, a botniței sau a călușului în gura
tuturor celor care, în baza dreptului lor fundamental uman, european și
constituțional la libertatea de opinie și libertatea de exprimare,
îndrăznesc să exprime opinii critice la adresa nemernicilor și potlogarilor
din magistratură.
În
loc de vechiul CSM, va fi alcătuit un fel de Tribunal popular, alcătuit
dintr-un număr de asesori populari corespunzător numărului județelor țării,
plus un număr de 6 asesori corespunzând municipiului București.
Acest
tribunal popular va avea drept de pronunțare asupra tuturor fărădelegilor
comise de magistrați, semnalate de petenți și dovedite prin probe
concrete din care să rezulte indici temeinici privind nelegiuirea respectivilor
golănași-magistrați.
Tot
acest tribunal al poporului va aduce la îndeplinire și sentințele definitive și
irevocabile, motiv pentru care, în dotarea membrilor acestui tribunal se vor
regăsi, obligatori, naganul și cnutul căzăcesc, kalashnikovul, aruncătorul de
grenade, șnurul bizantin de zugrumat sau injecția letală și scaunul electric
born in USA.
Ar
mai fi ele multe idei de menționat în creionarea unui viitor tablou al
sistemului judiciar românesc, dară timpul e scurt și pixelii puțini.
Ei,
Danilețule, cum ți se pare VIITORUL?
Luminos,
nu-i așa, SEMIZEULE?”
====================================
„Hai să stăm strâmb și să raționăm drept:
Care sunt funcțiile judiciare, cel puțin cf. art. 3 alin 1 C.p.p.
„Art. 3
Separarea funcţiilor judiciare
(1) În procesul penal se exercită următoarele funcţii
judiciare:
a) funcţia de urmărire penală;
b) funcţia de dispoziţie asupra drepturilor şi
libertăţilor fundamentale ale persoanei în
faza de urmărire penală;
c) funcţia de verificare a legalităţii trimiterii ori
netrimiterii în judecată;
d) funcţia de judecată.”
Așadar, câte dintre acestea sunt exercitate de procurori
și câte dintre acestea sunt atribute ale JUDECĂTORULUI?
Procurorul are doar competențele funcției judiciare a
urmăririi penale și în nici un caz nu poate împrumuta atribute ale celorlalte
funcții judiciare. (după cum ar veni, în termeni specifici forumurilor online,
procurorii sunt un fel de „polițiști cu studii juridice”, de cele mai multe ori
având un comportament impulsiv ca de bulldog.
Spre deosebire de procurori, judecătorii, chiar în
materie penală, exercită toate celelalte funcții judiciare. Inclusiv de multe
ori, în baza atribuției principale de aflare a adevărului, exercită și atribute
ce sunt tangente funcției urmăririi penale (oare cercetarea judecătorească,
prin prisma aflării adevărului și tragerii la răspundere, ce anume reprezintă?)
Dar, se mai impun de enunțat următoarele:
1. Justiție nu înseamnă doar drept penal și penal
procesual. Înfăptuirea actului de justiție presupune și spețe al căror sediu al
materiei stă în dreptul comercial, în dreptul internațional, în contencios administrativ și fiscal, în
dreptul muncii, în dreptul familiei, în general în ceea ce se numește drept
civil.
Care este contribuția polițiștilor cu studii juridice –
procurori, la înfăptuirea actului de justiție din domeniile sus-menționate?
Nici măcar rolul muștei la arat nu-l au acești buldogi – hominem (lectorem) unius
libri. Adică sunt oameni unei singure cărți – Codul Penal – și Codul de Procedură
penală, coduri ale căror prevederi nici măcar pe acelea nu sunt în stare să și
le însușească măcar la un nivel mediocru înspre mediu.
(a se vedea Ion Cristoiu – „procurorii nu strălucesc nici
moral şi nici profesional, activitatea lor – peste tot în lume presupunând
inteligență pusă la lucru, constă doar în a face rost de un denunț.”)
Așadar, prima întrebare care se pune este: de când sunt
colegi musca de la arat și plăvanul trăgător în jugul judiciar? De când
procurorul este „magistrat” pe picior de egalitate cu judecătorul?
Ai nu zău?
Oare de ce funcția judiciară a urmăririi penale încetează
în momentul întocmirii actului de acuzare și trimiterea lui pe pupitrul
judecătorului? De ce după acest reper cronologic, până și competența de
aplicare a amenzilor judiciare revine exclusiv judecătorului?
Pentru că, din momentul finalizării rechizitoriului,
procurorul devine PARTE ÎN PROCESUL PENAL, egal din punct de vedere procedural
cu inculpatul, cu partea vătămată sau cu celelalte părți din dosar. Tocmai
pentru a sublinia această poziție de parte în proces, în totală opoziție cu
prevederile regulamentului de organizare interioară a instanțelor
judecătorești, sunt dese spețele în care apărătorii inculpaților, invocând
principiul egalități armelor în procesul penal, pentru a elimina o aparentă
poziție dominantă a procurorului, solicită azvârlirea acestuia de pe
piedestalul pe care stă judecătorul și aducerea lui la nivelul „ground zero”,
exact acolo la rang de egalitate cu poulimea din proces. De altfel, sunt foarte
multe instanțe din țară care ignoră prevederile Hot. CSM nr. 1375/2015 și au
pus pupitrul procurorului EXACT ACOLO UNDE ÎI ESTE LOCUL: la nivel de egalitate
cu celelalte părți din proces.
2. Luând în considerare prevederile constituționale care
stipulează fără putință de tăgadă „Justiţia se realizează prin Înalta Curte de
Casaţie şi Justiţie şi prin celelalte instanţe judecătoreşti stabilite de
lege”, aspecte reiterate în Legea 304/2004:
„Puterea judecătorească
se exercită de Înalta Curte de Casaţie şi Justiţie şi de celelalte
instanţe judecătoreşti stabilite de lege.”
„Justiţia se realizează prin următoarele instanţe
judecătoreşti:
a) Înalta Curte de Casaţie şi Justiţie;
b) curţi de apel;
c) tribunale;
d) tribunale specializate;
e) instanţe militare;
f) judecătorii.”
Ian să vedem ce spune Legea despre Parchete:
„În activitatea judiciară Ministerul Public reprezintă
interesele generale ale societăţii şi apără ordinea de drept, precum şi
drepturile şi libertăţile cetăţenilor.”
Așadar, Magistratul, termen a cărui semantică derivă din
etimologia latină – „magistratus” – ca promotor al actului de justiție
reprezintă acele persoane care sunt învestite cu EXERCITAREA AUTORITĂȚII
JUDECĂTOREȘTI.
PUNKT!
Procurorii, prin autoritatea cu care au fost învestiți,
aceea de apărători ai unor valori sociale protejate prin lege, sunt DOAR niște
lictori, niște gărzi pretoriene ale unor valori sociale reglementate la nivel
conceptual, coborâtoare pe filiera istorico-juridică a lui „Codex Iuris
Civilis”.
Așadar, acestea fiind spuse, ar fi timpul să se termine
odată cu ipocrizia aceasta a încadrării procurorilor în categoria elitistă a
magistraților.
MAGISTRAȚI SUNT DOAR JUDECĂTORII.
Procurorii sunt niște lictori, niște sutași, niște
pândari de noapte, niște paznici, niște polițiști cu studii juridice cu
comportament de buldogi.
În felurite feluri pot fi clasificați sau catalogați procurorii, mai puțin
„magistrați” nu pot fi definiți.
Căci, a ne încăpățâna în melanjul contra naturii dintre
procurori și judecători, este ca și cum am aplauda cu tâmpelnic entuziasm la o
secvență umoristică de prost gust, în care puricele merge pe același pod cu un
elefant și exclamă extaziat: „Vezi tu, elefantule, ce tare tropotim noi doi pe
podeț?
În traducere personificată, puricele fiind polițistul cu
studii juridice, care exclamă la adresa judecătorului: „Vezi tu, judecătorule,
ce tare tropotim noi doi pe podețul judiciar?”
Astfel încât, ar cam fi timpul să se tranșeze definitiv
această stare de fapt anacronică și să fie impusă o binemeritată delimitare
dintre Magistrații judecători și polițiștii cu studii judiciare – procurorii.
Cu consecințele inevitabile: UNJR devine asociație
profesională unică a Magistraților iar AMR devine APR –Asociația Procurorilor
din România.
E timpul ca fiecare să-și vadă de lungul nasului și de
lungimea competențelor și aptitudinilor deprinse, însușite și necesare atât prin prisma
funcției, cât și prin prisma funcțiilor judiciare îndeplinite.
Iar când încă mai văd lichele de judecători care nu au nici cel mai mic simț al onoarei
profesionale și îi denumesc pe jalnicii buldogi judiciari – „colegii lor”, mă
apucă o disperare infinit mai adâncă decât profetica disperare a lui Cioran.”
Niciun comentariu:
Trimiteți un comentariu