Moto: "În numele sfântului / Taci, s-auzi cum latră / Căţelul pământului / Sub crucea de piatră."

Nimeni nu poate spune altui om ce este adevărat. Adevăr e tot ceea ce există în jurul nostru. Dar fiecare trebuie să-l descopere în felul său propriu.

(Maximus - personaj din romanul „Iulian” de Gore Vidal)

Disclaimer

Dragii mei "prieteni" fanatici, psihopaţi şi intoleranţi, sclavi ai prejudecăţilor, beneficiari ai impresionantului IQ egal cu numărul de aur, Proprietari în drept ai Pietrei Filosofale, Ctitori ai Pietrei Unghiulare, Păstrătorii Tainei Cuvântului Incipient şi Deţinători ai Adevărului Absolut, pentru preacu(r)vioşeniile voastre, această admirabilă echipă de la Google, buni cunoscători ai structurii psihopatologice a unei comunităţi, cu anticipaţie au prevăzut în bara de unelte butonul "URMĂTORUL BLOG".

Vă rog să nu vă sfiiţi în a-l utiliza!


Pagini

sâmbătă, 9 ianuarie 2021

Primul aircrash (aC) ( after Covid) și jurnalismul de mucava

Nota: accidentul marchează și o premieră mondială: este primul caz de persoană SALVATĂ de Covid19.

Un pasager al aeronavei a ratat îmbarcarea din cauza testului Covid pe care nu-l avea.

Cât timp a efectuat testul, aeronava a plecat.

p.s. rezultatul testului a fost... negativ. 

--------------------------------------------------

A luat-o de glia oceanului un B737 indonezian.

Dar a spune că a dat-o de-a rostogolul o aeronavă indoneziană e ca și cum ai spune că s-au rupt spițele de la roata unei ricșe chinezești. 

Citesc azi știrea pe un site iar articolul era ilustrat cu un B737 al companiei Blue Air.

Pe alt site, aceeași știre ilustrată cu un B737 al Virgin.

Pentru toți guguștiucii de redactori de tinichea / gazetari de mucava, date despre orice companie aeriană, flotele din dotare, date tehnice și imagini reale pot fi obținute pe site-ul planespotters.net

 https://www.planespotters.net/airframe/boeing-737-500-pk-clc-sriwijaya-air/rovwz3

 

Rezultate similare în obținerea unor imagini reale ale diferitelor aeronave din lume pot fi obținute pe jetphotos.com

https://www.jetphotos.com/registration/PK-CLC?term=PK-CLC 

 

replay și ”chart map” pot fi accesate pe flightradar24.


 


 


 

Avionul a căzut de la 10.900 de picioare (3.322 m) la aprox 250 de picioare (66 de metri) în doar 22 de secunde. (07.40.05 - 07.40.27) 

O cădere de peste 152 de metri pe secundă.

Culmea, viteza crește în cele 22 de secunde de la 287 la 358 de noduri.

DOAR o diferență de 71 de noduri la o rată de coborâre atât de mare.

Probabilitate: DEZINTEGRARE ÎN AER.

VERDICT: MID-AIR COLLISION sau EXPLOSIVE DECOMPRESION

-----------

 


Calcule empirice:

În primul tronson descendent, de 15 secunde (de la sec. 05 la sec 22), avionul a parcurs pe orizontală aproximativ 1,153 km (conform scalei de pe flightradar) iar pe verticală aprox 1676 de metri (de la 10900 picioare la 5400 de picioare, ceea ce înseamnă 3322 m - 1646 = 1676).

Făcând tangenta unghiului dintre traiectoria avionului și verticală, se găsește tg A = 1153/1676 = aprox 0,68794.

Ceea ce corespunde la un unghi de aprox 34 de grade față de verticală.


În al doilea tronson descendent de numai 7 secunde, (de la sec. 22 la sec. 27) avionul parcurge pe orizontală aprox. 0,923 km iar pe verticală cade de la 1646 de metri (5400 de picioare).

Făcând tangenta unghiului al doilea rezultă: tg B = 923/1646 = 0,55893.

Această tangentă corespunde unui unghi de aprox 29 de grade față de verticală.

Concluzie:

- primul eveniment la secunda 05, la înălțimea de 10.900 de picioare. Urmează 15 secunde de plonjare la 34 de grade față de perpendiculara pe suprafața pământului, pe o traiectorie aproximativ înspre N-NV.

- al doilea eveniment iar acesta duce la schimbarea direcției căderii către  Est și o plonjare de 7 secunde, la un unghi mult mai accentuat: 29 de grade față de perpendiculara locului.

 

AVIONUL ĂLA SAU CE MAI RĂMĂSESE DIN EL, A CĂZUT DIN CER CA UN BOLOVAN.

Însă, dacă ar fi rămas întreg, cu formă aerodinamică, la o asemenea rată descendentă, cu unghiuri inimaginabile, ar fi trebuit să ducă la o creștere semnificativă a vitezei și nu doar de 71 de noduri.

Opinie finală: aeronava a făcut ”POC!” în aer.

Ce a căzut de sus au fost doar bucăți și nicidecum o formă aerodinamică. 

 

nota finală: Datele ADS-B corespunzând celui de-al doilea tronson - 07.40.20 - 07.40.27 par a fi nerealiste,ele putând fi interpretate ca date reconstituite automat de sisteme.

studiind play-back-ul clasic al flightradar24 precum și traiectoria ultimului zbor al aceleiași aeronave pe aceeași rută, se pare că ultimul punct cunoscut ( cel de la sec. 27) se află pe traiectoria spre destinație iar tronsonul atât de bizar dintre secundele 20 și 27 par fi generate printr-o recuperare heuristică (cam acolo „ar fi trebuit să se afle avionul la timpul respectiv”).

play-back 


Ultimul zbor complet al SJ182 către Pontianak

 update: Flightradar24 a publicat datele ADS-B ale SJ182:

 https://www.flightradar24.com/blog/sriwijaya-air-flight-182-crashes-near-jakarta/

La 07.40.05 se observă o „zvâcnire” a headingului cu 8 grade spre stânga (head de la 23 la 15) Începutul căderii are loc la 07.40.07 și se sfârșește la 07.20.27.

În 20 de secunde a fost totul GATA!

De observat scăderea inițială a vitezei, de la 287 de noduri la secunda debutului dezastrului (07.40.05) până la 115 de noduri, după 17 secunde (07.40.22).

115 de noduri e cam puțin pentru un B737 airborne!

După acest moment air-speed începe să crească, semn că avionul a devenit necontrolabil. Variațiile frecvente ale headingului (stînga-dreapta) pot fi de asemenea indici ai pierderii controlului avionului.

==============================================

time, hex, callsign, latitude, longitude, no_position, altitude, squawk, speed, track

 

2021-01-09 07:40:00Z.326,0x8a030b,SJY182,0,0,N,10825,3327,287,35

2021-01-09 07:40:00Z.520,0x8a030b,SJY182,-5.98659,106.56431,P,10875,3327,287,37

2021-01-09 07:40:00Z.750,0x8a030b,SJY182,-5.98553,106.56496,P,10875,3327,287,35

2021-01-09 07:40:01Z.784,0x8a030b,SJY182,-5.98553,106.56496,P,10875,3327,287,33

 

2021-01-09 07:40:02Z.264,0x8a030b,SJY182,0,0,P,10900,3327,287,30

2021-01-09 07:40:02Z.278,0x8a030b,SJY182,-5.98438,106.56558,P,10900,3327,287,33

2021-01-09 07:40:02Z.692,0x8a030b,SJY182,-5.98438,106.56558,P,10900,3327,287,30

2021-01-09 07:40:02Z.716,0x8a030b,SJY182,-5.98389,106.56585,P,10900,3327,287,30

2021-01-09 07:40:02Z.782,0x8a030b,SJY182,-5.98438,106.56558,P,10900,3327,287,30

2021-01-09 07:40:02Z.824,0x8a030b,SJY182,-5.98331,106.56615,P,10900,3327,287,30

2021-01-09 07:40:03Z.222,0x8a030b,SJY182,-5.98331,106.56615,P,10900,3327,287,27

2021-01-09 07:40:04Z.372,0x8a030b,SJY182,-5.98196,106.56672,P,10900,3327,287,27

2021-01-09 07:40:04Z.446,0x8a030b,SJY182,0,0,P,10900,3327,287,27

2021-01-09 07:40:04Z.528,0x8a030b,SJY182,-5.98096,106.56705,P,10900,3327,287,19

2021-01-09 07:40:04Z.592,0x8a030b,SJY182,0,0,P,10900,3327,287,23

2021-01-09 07:40:05Z.086,0x8a030b,SJY182,0,0,P,10900,3327,287,23

2021-01-09 07:40:05Z.124,0x8a030b,SJY182,-5.98096,106.56705,P,10900,3327,287,23

2021-01-09 07:40:05Z.152,0x8a030b,SJY182,0,0,P,10900,3327,287,19

2021-01-09 07:40:05Z.652,0x8a030b,SJY182,-5.97954,106.56743,P,10900,3327,287,23

2021-01-09 07:40:05Z.692,0x8a030b,SJY182,0,0,P,10900,3327,287,15

2021-01-09 07:40:06Z.224,0x8a030b,SJY182,-5.97954,106.56743,P,10900,3327,287,15

2021-01-09 07:40:06Z.282,0x8a030b,SJY182,0,0,P,10900,3327,287,23

 

2021-01-09 07:40:07Z.664,0x8a030b,SJY182,0,0,P,10825,3327,287,11

2021-01-09 07:40:08Z.084,0x8a030b,SJY182,-5.97688,106.5678,P,10775,3327,287,11

2021-01-09 07:40:08Z.264,0x8a030b,SJY182,-5.97605,106.56781,P,10725,3327,287,6

2021-01-09 07:40:08Z.268,0x8a030b,SJY182,0,0,P,10750,3327,287,6

2021-01-09 07:40:08Z.450,0x8a030b,SJY182,0,0,P,10725,3327,287,6

2021-01-09 07:40:08Z.598,0x8a030b,SJY182,0,0,P,10750,3327,287,6

2021-01-09 07:40:09Z.754,0x8a030b,SJY182,-5.97542,106.56785,P,10650,3327,287,6

2021-01-09 07:40:09Z.844,0x8a030b,SJY182,-5.97542,106.56785,P,10650,3327,287,15

2021-01-09 07:40:09Z.986,0x8a030b,SJY182,0,0,P,10450,3327,282,357

2021-01-09 07:40:10Z.342,0x8a030b,SJY182,0,0,P,10500,3327,282,357

2021-01-09 07:40:11Z.174,0x8a030b,SJY182,0,0,P,10175,3327,276,353

2021-01-09 07:40:11Z.230,0x8a030b,SJY182,0,0,P,10150,3327,276,353

2021-01-09 07:40:11Z.450,0x8a030b,SJY182,0,0,P,10375,3327,276,353

2021-01-09 07:40:11Z.696,0x8a030b,SJY182,0,0,P,10175,3327,276,353

2021-01-09 07:40:11Z.738,0x8a030b,SJY182,0,0,N,10175,3327,287,35

2021-01-09 07:40:11Z.792,0x8a030b,SJY182,0,0,P,10150,3327,276,353

2021-01-09 07:40:12Z.214,0x8a030b,SJY182,0,0,P,10150,3327,276,353

2021-01-09 07:40:14Z.022,0x8a030b,SJY182,0,0,P,9400,3327,244,343

2021-01-09 07:40:14Z.134,0x8a030b,SJY182,0,0,P,9150,3327,244,343

2021-01-09 07:40:14Z.202,0x8a030b,SJY182,-5.97009,106.56686,P,9525,3327,256,345

2021-01-09 07:40:14Z.262,0x8a030b,SJY182,-5.96906,106.56654,P,9125,3327,244,343

2021-01-09 07:40:14Z.466,0x8a030b,SJY182,0,0,P,9150,3327,244,343

2021-01-09 07:40:14Z.586,0x8a030b,SJY182,-5.96869,106.56641,P,8950,3327,224,339

2021-01-09 07:40:14Z.666,0x8a030b,SJY182,0,0,P,9125,3327,244,343

2021-01-09 07:40:14Z.676,0x8a030b,SJY182,0,0,P,9125,3327,244,343

2021-01-09 07:40:15Z.068,0x8a030b,SJY182,0,0,P,8950,3327,224,339

2021-01-09 07:40:15Z.828,0x8a030b,SJY182,0,0,P,8625,3327,192,338

2021-01-09 07:40:16Z.286,0x8a030b,SJY182,0,0,P,8050,3327,164,341

2021-01-09 07:40:16Z.726,0x8a030b,SJY182,-5.9673,106.56601,P,8125,3327,192,338

2021-01-09 07:40:16Z.952,0x8a030b,SJY182,0,0,P,7650,3327,164,341

2021-01-09 07:40:17Z.146,0x8a030b,SJY182,0,0,P,7625,3327,164,341

2021-01-09 07:40:17Z.202,0x8a030b,SJY182,-5.9666,106.56577,P,7650,3327,164,341

2021-01-09 07:40:17Z.278,0x8a030b,SJY182,0,0,P,7525,3327,164,341

2021-01-09 07:40:17Z.652,0x8a030b,SJY182,0,0,P,7625,3327,164,341

2021-01-09 07:40:17Z.764,0x8a030b,SJY182,0,0,P,7525,3327,149,346

2021-01-09 07:40:18Z.172,0x8a030b,SJY182,0,0,P,7650,3327,149,346

2021-01-09 07:40:19Z.006,0x8a030b,SJY182,0,0,P,6450,3327,126,359

2021-01-09 07:40:19Z.174,0x8a030b,SJY182,0,0,P,6325,3327,126,359

2021-01-09 07:40:19Z.786,0x8a030b,SJY182,0,0,P,6400,3327,126,359

2021-01-09 07:40:20Z.034,0x8a030b,SJY182,0,0,P,5650,3327,115,11

2021-01-09 07:40:20Z.036,0x8a030b,SJY182,0,0,P,5650,3327,115,11

2021-01-09 07:40:20Z.428,0x8a030b,SJY182,0,0,P,5650,3327,115,11

2021-01-09 07:40:20Z.610,0x8a030b,SJY182,0,0,P,6075,3327,126,359

2021-01-09 07:40:20Z.992,0x8a030b,SJY182,-5.96452,106.56599,P,5400,3327,115,11

2021-01-09 07:40:21Z.082,0x8a030b,SJY182,0,0,P,4875,3327,116,29

2021-01-09 07:40:22Z.772,0x8a030b,SJY182,0,0,P,4000,3327,115,11

2021-01-09 07:40:23Z.790,0x8a030b,SJY182,0,0,P,3275,3327,173,64

2021-01-09 07:40:23Z.794,0x8a030b,SJY182,0,0,P,3275,3327,133,47

2021-01-09 07:40:23Z.920,0x8a030b,SJY182,0,0,P,3525,3327,173,64

2021-01-09 07:40:24Z.390,0x8a030b,SJY182,-5.96367,106.56857,P,2850,3327,173,64

2021-01-09 07:40:24Z.686,0x8a030b,SJY182,0,0,P,2325,3327,173,64

2021-01-09 07:40:26Z.054,0x8a030b,SJY182,0,0,P,1400,3327,307,87

2021-01-09 07:40:26Z.182,0x8a030b,SJY182,0,0,P,1200,3327,307,87

2021-01-09 07:40:26Z.218,0x8a030b,SJY182,0,0,P,1325,3327,307,87

2021-01-09 07:40:26Z.230,0x8a030b,SJY182,0,0,P,1850,3327,252,79

2021-01-09 07:40:26Z.390,0x8a030b,SJY182,0,0,P,1175,3327,307,87

2021-01-09 07:40:26Z.512,0x8a030b,SJY182,0,0,P,1850,3327,252,79

2021-01-09 07:40:26Z.760,0x8a030b,SJY182,0,0,P,1175,3327,307,87

2021-01-09 07:40:26Z.870,0x8a030b,SJY182,0,0,P,750,3327,358,93

2021-01-09 07:40:26Z.898,0x8a030b,SJY182,0,0,P,750,3327,307,87

2021-01-09 07:40:27Z.752,0x8a030b,SJY182,-5.96395,106.57453,P,250,3327,358,93

==========================================================

Deschis cu Google Earth fișierul KML și rezultă traiectoria aeronavei.

traiectoria finală privită dinspre vest


traiectoria finală privită dinspre sud


traiectoria finală privită dinspre est

 S-a dus ca un bolovan exact la unghiurile mici față de verticală, calculate empiric înainte de publicarea ”Fight data”

 

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu