ȘOȘOIUL EGOMANIAC și civismul intrinsec
Cândva mă apucasem să cataloghez care-mi sunt cele mai
scârboase specii de oameni dar n-am apucat să termin postarea.
De greață…
Atunci, pusesem pe locul I specia scârbavnică a
„descurcărețului”.
Adică adeptul devizei „Totul pentru BANI”.
Cel a cărui întreagă existență este doar o nesfârșită
și istovitoare goană întru dobândirea exponențială a ochiului de Baphomet.
Cel a cărui imbold existențial, criteriu pseudo-moral
și stereotip comportamental este sloganul „TOTUL PENTRU BANI”.
Pentru bani este în stare să-și anestezieze orice redundanță de conștiință și să accepte cele mai înfiorătoare și nedemne compromisuri.
Derivat din această deviză supremă, bineînțeles că
descurcărețul este un jegos care se înscrie perfect blestematelor cutume mioritice:
„capul ce se pleacă sabia
nu-l taie”
„o mână spală pe alata și
amândouă obrazul”
„corb la corb nu scoate
ochii”
„toate se fac cu oameni”
„să facem totul ca să fie…
bine”
Evident că toate aceste sofisme de baltă ți le declamă
nărodul parvenit cu o superioritate de Demiurg refurbished care a ajuns la
stadiul de inițiat al Adevărului reșapat.
Să-l vezi pe arivistul parvenit ce expresie arogantă
adoptă când declamă vreunul dintre cretinismele ce-i ghidează viața!
Să-l vezi pe prostovanul ajuns în vreo funcție de
căcat, cu 2 euro și 50 de centime în buzunarul cu găurile caliciei cusute și cu
numerele a vreo 3 grefieri și plutonieri de miliție în agenda telefonică!
Vaileu!
Când îl vezi pe răpănosul zelot al BANILOR te apucă
simultan și râsul isteric și mânia nestăvilită.
În fine, dă-i în pizda pizdei pizdelor mumei lor de
nărozi, că doar pentru asemenea caricaturi biologice este lăsat cu literă de
Lege „Koheletul” Eclesiastului.
Zilele trecutului apropiat și zilele prezentului mă
silesc să retrogradez arivistul descurcăreț pe locul secund în topul
urâciunilor comportamentale
New entry și direct pe locul I intră IEPURELE asocial.
Cine este șoșoiul non-civismului apoteotic?
Păi, este așa o specie mai spilcuită de arivist.
Este cel care chiar a avansat pe scara socială, profesională,
la o treaptă de la care ar putea contribui la bunul mers social și la
împingerea conceptului etic de „bine” către „mai bine”.
ȘOȘOIUL POLTRON este fricosul, lașul, ipocritul,
egoistul pentru care toate reperele moralității se raportează DOAR la sacrosanta
sa persoană, la ilustrele sale rubedenii sau la majestuoasele sale acumulări materiale.
Adicătelea dacă-i grăire de Dreptate, aceasta are
semnificație doar când este implicată vreo entitate din SACRA SA CUPOLLĂ
FAMIGLIALĂ.
În rest, dacă-i grăire de absolut oricine altcineva,
remarca șoșoiului poltron este una invariabilă: „Dă-l / dă-i în pizda mă-sii!”
Iepurele comunitar este cel care nu ți-a întinde un
deget sau o unghie de ajutor nici să-l fuți.
Poate doar să se ostenească să-ți asculte plictisit
doleanța doar atunci când primește un răspuns ferm la interpelarea adiacentă
„Mie ce-mi iese din asta?”
Iepurele asocial consideră filantropia ca fiind un
cusur, comprehensiunea este un defect, misericordia o slăbiciune inacceptabilă iar solidaritatea
un viciu extrem de păgubos.
Iepurele asocial este produsul etalon al
contemporaneității sălbatice, produs totalmente antinomic celui din vremurile
părinților și bunicilor noștri, cel care socializa nu pe feisbuc și uațap ci la
CLACĂ – veritabilă instituție fundament a societății trecute, în care se învăța
prietenia, întrajutorarea, se exersa simțul umorului și multe-multe altele asemenea
valori*, astăzi căzute în nemeritată desuetudine.
Șoșoiul insensibil este un veritabil monument de
indiferență.
Singurul instrument prin care-i poate fi măsurată
indiferența și insensibilitatea este doar etalonul metrologic al egomaniei.
Și ca să isprăvesc odată cu creionarea acestei
stricăciuni non-emoționale, se poate spune așa:
IEPURELE este cel care, de ex. văzându-te căzut în mijlocul
drumului, nu că nu se oferă să te ajute să te ridici, dar nici măcar nu se
deranjează să se uite ce se întâmplă cu tine.
IEPURELE întoarce scârbit
privirea, imitând stereotipul procedural al copiilor care fac să dispară orice
problemă acoperindu-și ochii.
Și, nu, nu este nevoie a se înțelege exemplul de mai sus sub forma lui materială, cât mai ales e grăire de acea atitudine de susținere necondiționată, de întrajutorare nerecompensată, de sprijin sufletesc care e neprețuit, nefiind cuantificabil în ... bani!
Iepurele este cel care-și camuflează lașitatea
proverbială îndărătul aceluiași tezism eronat:
NU ȘTIU, NU E PROBLEMA MEA, NU
MĂ INTERESEAZĂ, NU MĂ IMPLIC.
Dacă nu e vorba de mine, POATE SĂ VINĂ ȘI POTOPUL!
NU E POTOPUL MEU
Addendum: de ce am scris astea azi?
Nu știu exact.
Poate dezamăgit și scârbit fiind de oripilantul profil
etalon devoalat de o anumită elitistă categorie profesională, cu pretenții de
„luminători” și ifose de „antemergători”.
Cum dracu să fie IEPURELE - ANTEMERGĂTOR AL CONȘTIINȚEI
CIVICE când el iepurele este preocupat DOAR de persoana sa, de salariul său, de
tichetele gratuite, de decontarea chiriei, a aspirinelor, a picăturilor de nas
și a flacoanelor cu citrat de sildenafil?
Cum să fie fricosul și lașul iepure un mecanism propulsor al căruței sociale?
Haidibre, mă leși cu dintr-astea?
-------
* ce-i drept că la petrecerea de după clacă
(afterparty cum s-ar zice azi) se cam făceau primele lipeli dintre tineri, dezvoltate
ulterior în căsătorii stabile.
Sau dacă n-o fi fost vorba de lipeli adolescentine, cu siguranță căpițele și fânețele erau încercate la greu: se mai întâmpla să se lase cu
vreo motăneală a muierii vecinului, dară nici acest fapt nu era chiar atât de
culpabil, cel puțin sub aspectul ratei ridicate a natalității din acele
vremuri !!!!
Niciun comentariu:
Trimiteți un comentariu