Prolog: care-i avantajul de a fi nevoit să te trezești noaptea la 3 ca să dai afară mâțele cu mătura?
Răspuns: adormit fiind, îngâni ca prostul o sintagmă juridică dintr-o veche formă a Legii Referendumului:
„referendum cu privire la probleme de interes național.”
Acuma, dăm iute mâțele afară și ne apucăm de făcut surfing în plasa netului, pe titluri din presă, pe E-monitor, pe portalul legislativ legislație[dot]just și altele celea.
Hai să ne amintim cum s-a ajuns la această tărășănie urâtă, prin care SUA transformă Colonia Penitenciară și Experimentală Rroemenika într-o veritabilă Kolonie Atomică.
Ne amintim că prin 2019, prin 20 august parcă, Cel mai Clăpăug și Rânjit Plăvan Prezidențial s-a dus în SUA, la porunca Masterului Pârțar Tramp.
Acolo a făcut o impresie artistică rămasă de pomină: a rânjit cu grația unei fofoloance de iapă nebună, aflată la perioada de rut, cowboii s-au dixtrat de minune de schimele prostovanului dâmbovițean, i-au pus nas de clovn, coarne de ren și i-au îndesat pe cap o șapcă de 1 dolar și 50 de centime.
În schimbul acestei șepcuțe, s-au discutat treburi importante, în stil monolog yankeu:
Tramp: „- I command you!”
Plăvannul: „- Ai-ai, Săr!”
Citez din comunicatele zilei de 22 aug:
„Tehnologizarea nucleară, dar şi dezvoltarea unor noi surse de energie, precum cele din Marea Neagră, au fost subiectele de pe agenda discuţiei din 20 august dintre cei doi lideri de stat, potrivit declaraţiilor oficiale.”
Asta a fost prima contribuție a Clăpăugului la NUCLEARIZAREA ȚĂRII. ( a doua vine cu ocazia promulgării Legii de ratificare a acordului de colaborare, când și-a băgat ștromeleagul în el popor suveran și a trimis direct acordul în Parlament spre ratificare.)
Apoi urmează data de 24 septembrie 2019, dată la care waca aia de Feorica PM și secretarul de stat american al energiei – Rick Perry, semnează la București Memorandumul de înţelegere între România şi SUA privind cooperarea în domeniul nuclear civil. (ș-acum se întreabă unii guguștiuci cum de s-a căpătuit Feorica cu acea sinecură onctuoasă la BNR. Inga cum!)
La 20 ianuarie 2020 guvernul întocmește Memorandumul Guvernului României nr. 3/20.01.2020 cu tema "Noi politici şi linii directoare de dezvoltare a sectorului nuclearo-energetic din România".
(demn de reținut titulatura acestui memorandum, care a stat la baza întocmirii proiectului de lege nr. 200/2021, cu referință ulterioară la normativele referendumului național. Deci reținem bine: „linii directoare de dezvoltare a sectorului nuclearo-energetic”)
Boon!
Mai departe!
La 27 noiembrie 2020 a fost aprobat un memorandum prin care ministrul Economiei, Energiei şi Mediului de Afaceri, Virgil Popescu, a fost mandatat să semneze acordul, în numele Guvernului României, iar documentul de cooperare a fost semnat la data de 9 decembrie 2020, la Bucureşti şi la 4 decembrie 2020, la Upper Marlboro.
Documentul de cooperare este supus aprobării Parlamentului, care-l aprobă prin Legea 200/2021 iar la 16 iulie 2021 Cel mai Rânjit și Clăpăug Plăvan semnează Decretul nr. 849/2021 privind promulgarea Legii 200/2021 pentru ratificarea Acordului dintre Guvernul României și Guvernul Statelor Unite ale Americii privind cooperarea în legătură cu proiectele nuclearoenergetice de la Cernavodă și în sectorul energiei nucleare civile din România, semnat la București la 9 decembrie 2020 și la Upper Marlboro la 4 decembrie 2020.
Ambele normative au fost publicate în M.Of. nr. Partea I nr. 726 din 23 iulie 2021.
====================
Acum, ca un somnambul veteran al participărilor în birourile electorale (inclusiv la referendum) cât timp afugăream mâțele cu mătura mi-a străfulgerat o aidee: dar oare acordul de cooperare nucleară, în fapt un acord privind strategia economică a țării (așa cum îl definește memorandumul guvernului nr. 3 din 20.01.2020), de asemenea un act internațional pe durată nedeterminată sau pe o perioadă mai mare de 10 ani, NU CUMVA TREBUIA SUPUS CONSULTĂRII POPULARE în condițiile art. 1, alin. 3 și art. 11, alin 1 din Legea referendumului nr. 3/2000?
„Articolul 1
În România suveranitatea națională aparține poporului român, care o exercită prin organele sale reprezentative și prin referendum.
(1) Referendumul național constituie forma și mijlocul de consultare directă și de exprimare a voinței suverane a poporului român cu privire la:
[…]
c) probleme de interes național”
„Articolul 11
(1) Președintele României, după consultarea Parlamentului, poate cere poporului să își exprime voința prin referendum cu privire la probleme de interes național.
(2) Problemele care se supun referendumului și data desfășurării acestuia se stabilesc de Președintele României, prin decret.”
Și ne ofilim spontan: art. 12 al acestei Legi, care enumera care anume sunt problemele de interes național, și-a încetat efectele juridice în urma Deciziei CCR nr. 567/11.07.2006.
Textul neconstituțional fiind:
„Art. 12 alin. (1): "Sunt considerate probleme de interes naţional în sensul art. 11:
A. Adoptarea unor măsuri privind reforma şi strategia economică a ţării
B. Adoptarea unor decizii politice deosebite cu privire la:
a) regimul general al proprietăţii publice şi private;
b) organizarea administraţiei publice locale, a teritoriului, precum şi regimul general privind autonomia locală;
c) organizarea generală a învăţământului;
d) structura sistemului naţional de apărare, organizarea armatei, participarea forţelor armate la unele operaţiuni internaţionale;
e) încheierea, semnarea sau ratificarea unor acte internaţionale pe durată nedeterminată sau pe o perioadă mai mare de 10 ani;
f) integrarea României în structurile europene şi euroatlantice;
g) regimul general al cultelor."
Deci în forma veche a Legii 3/2000 ar fi fost cârlig de agățăciune la art. 12, alin. 1, pct. A și pct. B, lit. e).
Ne inervăm peste măsură, ușuim și cîțuim de-a valma mâțele (sper că n-a luat-o la goană și cîțu de la palatul Victoria!) și mergem să vedem ce kă_kat au pronunțat martalogii ăia senili și babornițele alea decrepite din Sovietul Suprem Constituțional al anului 2006.
EVREIKA!
„Orice enumerare a situaţiilor considerate ca fiind de "interes naţional" la momentul la care legiuitorul adoptă reglementarea se poate transforma ulterior într-o îngrădire, într-o limitare care să afecteze dreptul constituţional al Preşedintelui de a decide singur cu privire la problemele asupra cărora vrea să consulte poporul. Acest drept exclusiv al Preşedintelui îşi găseşte suportul în dispoziţiile constituţionale ale art. 80 referitor la "Rolul Preşedintelui", ale art. 2 alin. (1), potrivit căruia "Suveranitatea naţională aparţine poporului român, care o exercită prin organele sale reprezentative, [...], precum şi prin referendum", ale art. 81 alin. (1) referitor la legitimitatea electorală egală a Preşedintelui României cu legitimarea Parlamentului şi ale art. 1 alin. (4), care stabileşte că "Statul se organizează potrivit principiului separaţiei şi echilibrului puterilor - legislativă, executivă şi judecătorească - în cadrul democraţiei constituţionale".Stabilirea prin lege a problemelor de interes naţional reprezintă un amestec al Parlamentului în exercitarea atribuţiilor exclusive ce-i sunt conferite prin Constituţie Preşedintelui şi, ca atare, o nesocotire a principiului separaţiei şi echilibrului puterilor în cadrul democraţiei constituţionale.”
(din Decizia CCR nr. 567/2006)
Deci articolul este neconstituțional din motive de enumerare a situațiilor ce pot face obiectul referendumului național!
Yupiiii!
Amu, după atâta hipergrafie explicativă, iacătă și o posibilă keye prin care pot fi OPRIȚI ACEȘTI NEBUNI CARE NE GUVERNEAZĂ, din acțiunea lor infamă de a transforma Țara într-o Kolonie Atomică:
Are curaj careva, neacșu, piperea, radu, doseanu, simion … să formuleze o acțiune de tip cârlig, în care să cheme în judecată Parlamentul în răspundere civilă delictuală pentru încălcarea, prin adoptarea Legii 200/2021, a dreptului constituțional la mediu sănătos, stipulat la art.35?
„Art. 35 – Dreptul la mediu sănătos
(1) Statul recunoaşte dreptul oricărei persoane la un mediu înconjurător sănătos şi echilibrat ecologic.
(2) Statul asigură cadrul legislativ pentru exercitarea acestui drept.
(3) Persoanele fizice şi juridice au îndatorirea de a proteja şi a ameliora mediul înconjurător.”
Și să le ceară daune materiale de 1 leu la somnoroșii ăia din dormitorul Parlamentului (care ar fi trebuit să atace la CCR Legea de ratificare a acordului de colaborare încă înainte de adoptare – art. 24 din Legea 47/1992 ), leul ăsta fiind cerut doar așa la vrăjeală, scopul acțiunii fiind altul: profitând de prezența în fața unei instanțe române (art. 29 din Legea 47/1992) să bușească pe pupitrul judelui o excepție de neconstituționalitate a articolului unic din Legea 200/2021. (da nu orice fel de excepție ci una împănată dintr-aia cu fraze lăchinești alambicate, de zici că-l vezi pe Cicero când îl strângea de gât pe Catilina.)
Nu-i în lege altceva de ridicat excepție decât articolul unic. C-atâta are public Legea adoptată ca hoții, noaptea, de șobolanii ce vor să transforme România Într-o Kolonie atomică:
„Parlamentul României adoptă prezenta lege.
Articol unic. -
Se ratifică Acordul*) dintre Guvernul României și Guvernul Statelor Unite ale Americii privind cooperarea în legătură cu proiectele nuclearoenergetice de la Cernavodă și în sectorul energiei nucleare civile din România, semnat la București la 9 decembrie 2020 și la Upper Marlboro la 4 decembrie 2020.
*) Acordul dintre Guvernul României și Guvernul Statelor Unite ale Americii privind cooperarea în legătură cu proiectele nuclearoenergetice de la Cernavodă și în sectorul energiei nucleare civile din România, semnat la București la 9 decembrie 2020 și la Upper Marlboro la 4 decembrie 2020, nu se publică, la cererea inițiatorului, potrivit art. 24 alin. (2) din Legea nr. 590/2003 privind tratatele.
Această lege a fost adoptată de Parlamentul României, cu respectarea prevederilor art. 75 și ale art. 76 alin. (2) din Constituția României, republicată.”
WOW!
Haide, neamule advocățesc, care ai certificare ORNISS și te înghesui* să le dai de cap la șobolani cu sforăriile lor nelegiuite?
Căci, în temeiul prevederilor Legii 3/2000, chiar în forma actualizată, ratificarea unui act internațional pe durată nedeterminată sau a unei strategii de dezvoltare economică excede prerogativele de suveranitate conferite organelor reprezentative și TREBUIA SUPUSĂ APROBĂRII POPULARE PRIN REFERENDUM.
Prin ratificarea noaptea ca hoții, a Acordului dintre Guvernul României și Guvernul Statelor Unite ale Americii privind cooperarea în legătură cu proiectele nuclearoenergetice de la Cernavodă și în sectorul energiei nucleare civile din România, se încalcă prevederile art. 90 din Constituție precum și cele ale Legii referendumului:
Plăvannul TREBUIA să supună aprobării populare NUCLEARIZAREA ȚĂRII pe baza unor tehnologii riscante, neautorizate, fiind o chestiune de maxim interes național, care aduce atingere directă dreptului constituțional la un mediu sănătos.
-----
* Aș face-o Io* din plictiseală dar nu mă mai înghesui la asemenea cruciade împotriva „Lanțului de Unire”, c-am mai mers pe pista asta cu necesitatea supunerii aprobării populare a cotelor obligatorii de refugiați (2014), le-am făcut plângere penală atât lui Plăvannis și Ponta precum și întregului CSAT și p-ormă mi-am luat la închisoare pe dosare făcătură de m-am kă_kat pe mine!
======
LE: Am primi mâțele napoi în casă, că-i un frig afară de-ți îngheață lăcrămile și stau năroadele de zgreapțănă cu ghearele pe ușă.
Las să steie în casă că poate și mâine noapte trebe să le cîțuiesc* afară și iar îmi vine vreo aidee brilliantă!
-----
* Sper că n-o fugit cîțu din crâșmă, că pe la noi prin Bukowina, când vrei să afugărești mâța se spune „Cîț!”
Niciun comentariu:
Trimiteți un comentariu