Moto: "În numele sfântului / Taci, s-auzi cum latră / Căţelul pământului / Sub crucea de piatră."

Nimeni nu poate spune altui om ce este adevărat. Adevăr e tot ceea ce există în jurul nostru. Dar fiecare trebuie să-l descopere în felul său propriu.

(Maximus - personaj din romanul „Iulian” de Gore Vidal)

Disclaimer

Dragii mei "prieteni" fanatici, psihopaţi şi intoleranţi, sclavi ai prejudecăţilor, beneficiari ai impresionantului IQ egal cu numărul de aur, Proprietari în drept ai Pietrei Filosofale, Ctitori ai Pietrei Unghiulare, Păstrătorii Tainei Cuvântului Incipient şi Deţinători ai Adevărului Absolut, pentru preacu(r)vioşeniile voastre, această admirabilă echipă de la Google, buni cunoscători ai structurii psihopatologice a unei comunităţi, cu anticipaţie au prevăzut în bara de unelte butonul "URMĂTORUL BLOG".

Vă rog să nu vă sfiiţi în a-l utiliza!


Pagini

miercuri, 1 ianuarie 2020

FlyDubai flight FZ1796

La naiba, că pe asta am ratat-o!
Fly Dubai Flight FZ1796, București- Dubai a avut 2 decolări și 2 aterizări de urgență efectuate pe OTP în data de 31 dec. 2019.

sursa știrii: Evenimentul Zilei

Consultând arhiva Flightradar 24, se confirmă doar parțial știrea:

Boeing 737-8KN, reg. nr. A6-FGE apare cu 2 aterizări de urgență pe Otopeni, dar nu ambele în seara zilei de 31 decembrie, ci una pe 30 decembrie și alta pe 31 decembrie.


Iar cea mai lungă perioadă „airborne”, dintre cele 2 menționate în articolul gazetarilor în stare de ebrietate de la EvZilei, nu este cea de-a doua, ci este prima, cea din seara zilei de 30 decembrie. 
30 decembrie - 42 minute airborne între 22.13 și 22.55
31 decembrie -  27 de minute airborne între 19.40 și 20.07

status


Revenirea pe Otopeni din seara zilei de 31 decembrie 2019 - orele 19.24 - 20.12 UTC


arhiva LROP/Tower/Approach/Radar dec 31 2019 19.30 - 20.00 UTC
minutele din fișierul arhivă MP3 reprezintă minutele de după ora 19.30 UTC 
Tower/Approach în left stereo channel

https://archive-server.liveatc.net/lrop/LROP-Twr-App-Radar-Dec-31-2019-1930Z.mp3

07.58
take-off
(convorbirile pe timpul taxi le efectuează first-officer care este ... o duoamnă)

10.10
Approach: left-left head 090
(comunicațiile sunt asigurate de căpitan, deci PIC este first-officer.
Slangul aeronautic al căpitanului uneori este de-a dreptul neinteligibil)

13.41
Approach: Proceed direct to RIXEN
FZ1796: Proceed direct to Rixen and we left to stop climbing at flight level 150 for the moment

17.25
App: Contact Bucharest radar 121.180
FZ1796 Stand by. We are expressing  ... problem. 
... we are... just surrounding the checklist and we probably need return to Bucharest
We will apreciate to maintain in this area fligt level 150

Approach: turn left head 010

22.45
FZ1796: We request return to Bucharest and for descending just request maintain in this area to complete checklist
App: Ok! So you don't require priority for landing, correct?
FZ1796: That is correct. Not priority to land and we just require assistance of fire brigade at touchdown just in case
App: Services firebrigade at touchdown; for the moment turn left heading 340 and call me  ready to descend
FZ1796: 340 and we can starting descend right now.
App: Descend to FL60, ... 340
FZ1796: Roger. Descend FL60 on heading 340

(un alt avion aflat la aterizare - Fly Dubai (FDB9SP, reg. nr. A6-FEP) primește „reclear” de pe 26R (anterior fusese anunțat pe 26L)

25.20
App: 30 ( = 3.000 picioare) is enough for you?
FZ1796: We need bit more
App: Roger

26.12
Approach: Turn left heading 210
FZ1796: Left heading 210
App: Continue to descend 2500 feet QNH 1020
FZ1796: 2500 QNH 1020

29.10
Approach: 25 trackmast to touchdown. Are OK for you?
FDB9SP: Yea! OK!
App: The message was for skydubai1796
FZ1796: Affirmative. It's OK.
App: Turn right heading 230 to intercept cleared  ILS approach Rwy 26L
FZ1796: Heading 230 to intercept cleared  ILS 26L

29.50:
Approach: Can you tell me the nature of technical problem you have?
FZ1796: Yes. It's... leading edge slats delayed problem.

arhiva LROP/Tower/Approach/Radar dec 31 2019 20.00 - 20.30 UTC

https://archive-server.liveatc.net/lrop/LROP-Twr-App-Radar-Dec-31-2019-2000Z.mp3

01.07  (comunicații asigurate de primul-ofițer, deci căpitanul preluase controlul aeronavei)
FZ1796: (cu o voce stinsă)
Estabilized on ILS 26L
App: Continue ILS approach. I'll call you for handover in two minutes.
FZ1796: Continue on ILS approach.

02.50
Approach: Contact Otopeni Tower 118.805
FZ1796: 118.805

03.15  
(opărită de tot)
FZ1796: On the ILS Rwy 26L
Tower: Otopeni Tower, wind 250,  5 knots, Rwy 26L cleared to land
FZ1796: Rwy 26L cleared to land

07.54
Tower: indicații after landing, ”Golf” taxiway și frecvența Ground 121.855

-----
(în comunicații mai apare și Wizzair WZZ6VS de la Santander la București care sesizând faptul că 26L va fi blocată pentru mult timp solicită posibilitatea de a ateriza pe 26R)


=======================================================================

conform FLIGHTRADAR24 prima decolare și revenire pe Otopeni a fost cea din data de 30 decembrie 2019, cu aceeași aeronavă A6-FGE, FDB19K cu callsign „skydubai one niner kilo”
(Skydubai fiind callsign-ul celor de la Flydubai)


Bizar!
Această a doua revenire pe aeroportul Otopeni, produsă între orele 21.41 - 23.00 UTC se regăsește  în arhiva convorbirilor Tower/Approach din seara zilei de 30 decembrie, începând cu orele 22.00 UTC.



09.55 (comunicații normale de taxiing și take-off)
FDB19K: approaching runway 26R
Twr: line-up 26R

11.50
FBD19K: ready for take-off

12.17
Twr: clear for take-off

14.16
Twr: left heading 080 for departure

15.15
Twr: squawk 5441
----------

17.56
FBD19K: Request level off at flight 150
App: Climb maintain 150.  ... Claiming problem?
FBD19K: Ya! [...] flight control issue the slats
App: You delight proceed direct to Rixen or to stand in area?
FDB19K: We continue on the departure for the moment
App: proceed direct to RIXEN

21.57
App: 1 minut ahead to hand you over to the next sector. You delight continue to the RIXEN?
FDB19K: Negativ. It looks like we have to come back to Bucharest
App: Roger. In that case turn left on heading 050...
FDB19K: Left head 050 and we are able at this time
App: Are you declaring emergency?
FDB19K: Negativ
App: Descent flight level 60 and expect vectors ILS 26L
FDB19K: Okay

23.24
FDB19K: Request to hold over IDARU than the problem shooting is
App: In that case proceed to IDARU and I would prefer to keep you eye in vectors site that not the problem for you ahead some inbound traffic arriving for 26L
FDB19K: No problem. Understand vectors and proceding inbound to IDARU
App: You may proceed to IDARU and I'll vector you when you get to the point
FDB19K: Copy!

28.07
App: Turn left heading 350
FDB19K: Left heading 350

https://archive-server.liveatc.net/lrop/LROP-Twr-App-Radar-Dec-30-2019-2230Z.mp3

01.26
App: On able turn left heading 170
FDB19K: Left heading 170

07.35
FDB19K: (cu vădită tulburare în voce)
We are now ready for descend and approach to Bucharest
App: Descend to FL70 and able turn right on heading 350.
FDB19K:  Descend to 70 and... aaa... right heading 350
App: You are declare anything at the moment?
FDB19K: We will require some assistance from the ground like precautionary in landing with flaps 16 overweight
App: Roger and could be more specific about the assistance what you do be meeting at point landing?
FDB19K: Fire alert rescue services would be apreciated or firefight brigade services
App. Roger

09.15
App: Advise if you [beneding = benefiting] a longer final before the true land?
FDB19K: Affirmative!
App. Roger ma'am.

11.30
App: Advice if you ready for approach runway 26L or do you need more time to burn the fuel?
FDB19K: Roger. We are to high so we need continue as radar vectors as could  later descend to be
App: Roger. You gonna proceed to the north and approach will be on the right.
How many minutes you delight to fly?
FDB19K: Just conform, wich runway we will be using?
App: Runway used will be 26L
FDB19K: Roger. Runway 26 left.
App: Descend to 2500 feet and QNH 1030
FDB19K: Descend to 2500 feet and QNH 1030

14.40
App: Turn right on heading 170
FDB19K: Right heading 170

15.45
App: You gonna have about 28 trackmast to touchdown. Is that OK for you?
FDB19K: That's fine. Thanks you very much.
App. No problem.

16.30
App. If you are familiar with LEVTA point ... convenient to may proceed to LEVTA for ILS 26L
FDB19K: Roger. Direct to position LEVTA for ILS Rwy 26L

17.50
App: Inbound LEVTA you are cleared to approach 26L
FDB19K: Roger. Inbound to LEVTA ... approach to 26L

21.16
FDB19K: (cu vocea topită)
Established on localizer Rwy 26L 
App: Contact Tower 118.805. Clear to landing
FDB19K: Tower 118.805. Thank you! Apreciated your help.
App: No problem.

21.45: 
FDB19K (cu vocea aproape stinsă)
Tower hello, Skydubai one niner kilo we are estabilised on the localizer Rwy 26L
Twr: Hello Skydubai one niner kilo wind 280 degrees 4 knots runway 26L clear to land
FDB19K: Runway 26L clear to land
Twr: The firebrigade is  prepared for you and you'll have stand 214
FDB: Say again the stand
TWR: 214
FDB19K: Copy! 214

23.07
Twr: When you are land ... you have Follow-me car
FDB19K: ... we will follow Follow-me car
---------------

Zborul se regăsește și în arhiva playback a Flightradar, pentru seara zilei de 30 decembrie 2019, începând cu ora 22.00

Ce questie!

Mă băieți, mă!
Nu mai gazetăriți în stare de ebrietate!
Dacă ați băut cam mult la revelion, mergeți acăsucă la năniță, nu mai scrieți prostii prin ziare
Valabil și pentru pasageri

diferența între cursa din 30 decembrie 2019 și impresia de 31 decembrie 2019 este dată de cele 2 ore diferență dintre UTC și EET


ora 22.55 a aterizării pe Otopeni, după UTC înseamnă ora 00.55 în EET. Deci data corectă a primei rerutări este 30 decembrie 2019.

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu