Am prophecit că primii care or să efectueze arăturile de primăvară cu tail și wings pe post de plug (&play !) or să fie cei de la Wizzair.
La baza acestei predicții sumbre stă o senzație subiectivă de superficialitate, rezultată din:
- sporirea numărului incidentelor așa zis „minore” în care au fost implicate aeronave din flota Wizz: ba redirecționări și aterizări de urgență din diferite motive generate de pasageri (vezi Milan-Kutaisi sau Londra-București), ba aeronave care încep să scoată fum de la soluția de degivrare (Debrecen). Ba la Madrid se coboară sub nivelul de zbor cleared și aproape că produce o coliziune aeriană, ba nu le funcționează flapsurile, ba nu le merge radarul de vreme (Doppler), ba nu le merge sistemul de navigație, ba fum în cabină, ba motoare oprite în zbor etc.
- o senzație de superficialitate și nesiguranță în formarea personalului navigant ce determină ezitări la aterizare în condiții de ceață sau vreme nefavorabilă: vezi recentele situații de la Suceava, Iași sau Cluj.
Suprapus peste toate acestea tendința generală de diversificare a activității într-un ritm exponențial, precum și exploatarea la cotă maximă a resurselor - flotă și personal - conduce către o singură predicție evidentă:
ÎN CEL MAI SCURT TIMP O SĂ AVEM OCAZIA SĂ PRIVIM LA ȘTIRILE DIN PRIME-TIME DESPRE UN CRASH DINTR-ACELA SPECTACULOS, CU MAȚE ATÂRNATE PRIN COPACI ( o Tannenbaum!) ȘI CU MULTE MORTĂCIUNI CARBONIZATE RISIPITE PE GLIA PATRIEI.
Inga la cazul de față:
Wizz Cluj-Bruxelles, bird-strike la decolare și echipajul hotărăște să continue zborul spre destinație. După vreo oră de zbor se hotărăsc să reruteze și să aterizeze la Katowice - Poland.
Ori, nu ne fie cu supărare, ăsta este comportament de airliner african, dintr-o țară bananieră.
Să ai „bird strike” la decolare, „a big dump” în aircraft și să zbori de pe la 12.00 pana pe la 12.45 și abia la BRNO în Cehia să te decizi să redirecționezi , e atitudine tipică de pilot african flămând.
În momentul în care ai parte de bird strike la decolare, procedura standard este de a înălța aeronava la nivelul de zbor sigur și întoarcerea necondiționată pe aeroportul de plecare.
Ce au făcut acești Wizzairi de pe HA-LPU se numește FUȘĂREALĂ.
O fușăreală care în viitor va avea prime-time-ul ca orizont mediatic!
AM (PRE)ZIS!
(încă de acum vreo 2 zile)
Addendum:
De ce acest eveniment constituie o abdicare crasă de la siguranța pasagerilor?
Deși bird-strike s-a produs la decolarea de pe Cluj, în loc să se întoarcă imediat pe Cluj, echipajul a preferat să mai zboare mai bine de o oră până la celălalt Hub al Wizzair, cel de la ... KATOWICE.
Motivul acestei decizii nu stă în asigurarea călătoriei pasagerilor, cât mai ales decizia celor de la Wizz Air de a-și reduce costurile prin divertarea lui HA-LPU către Katowice, știindu-se că acolo aterizează În jurul orei 11.00 UTC (12.00 LT sau 13.00 EET) cursa Londra-Katowice asigurată de HA-LWA.
Tot la aceeași oră (11.05 UTC, 12.05 Local Time) a aterizat la Katowice cursa de la Lvov - HA-LYN.
La 11.00 UTC a aterizat HA-LWA de la Londra și la 13.15 UTC a aterizat divertedul HA-LPU de la Cluj.
HA-LWA a preluat pasagerii și a decolat către Bruxelles undeva în jurul orei 14.40 UTC.
Așadar din acest joc al datelor lesne de aflat pe Flightradar 24 putem deduce că cei de la Wizzair au pus pe planul 2 siguranța pasagerilor și pe locul 1 interesele economice ale companiei.
Pentru conformitate, într-un interval orar de câteva ore, pe CLUJ au aterizat:
HA-LYE de la Paris, landed 12.48 UTC
HA-LPU de la London, landed 12.55 UTC
HA-LWR de la Madrid landed 14.09 UTC
HA- LPW de la Memmingen landed 14.53 UTC
-------
HA-LYI de la Dortmund landed 17.12 UTC
HA-LPQ de la Larnaca landed 18.05 UTC
Acestea 4 aeronave au decolat astfel:
HA- LYE la Barcelona
HA-LPU la Bruxelles
HA-LWR la Milan
HA-LPW la Treviso.
------
HA-LYI la London departed 18.56 UTC
HA-LPQ la Lyon departed 19.10 UTC
Așadar, la hubul de la Cluj, Wizzair nu avea NICI O AERONAVĂ DISPONIBILĂ nici măcar în următoarele 4-5 ore.
Pentru aceste motive au decis să zboare în condiții ce afectează siguranța pasagerilor și a aeronavei până la Katowice, unde erau disponibile HA-LWA și HA-LYN.
Acest stil de management în aviație, mai devreme sau mai târziu, are o singură finalitate: CRASH.
Io* aștept pe Flightradar24.
Inga, așa arată... „peisajul” într-o asemenea împrejurare (foto de la recentul PS752 Ukrainian)
Niciun comentariu:
Trimiteți un comentariu