Cât
despre jumătățile de măsură cu care vrea Batistuță Perfumată să rezolve
treburile, acestea au același efect ca frecția galenică la un picior de lemn și
conduc spre același deznodământ: BOALĂ LUNGĂ, MOARTE SIGURĂ.
Prioritatea
de grad 0 (stringență maximă) o reprezintă Reforma constituțională. Prin
reformă neînțelegându-se „revizuirea” acestei monstruozități de Constituție
care și-a făcut cu vârf și îndesat proba „utilității” și a condus la acest
blocaj general al societății românești, ci REFORMĂ DIN TEMELII!
Este
timpul de identificat sursa Răului.
Este
timpul de conștientizat desuetudinea, caducitatea și anacronismul acelei Cărți
Fundamentale a României, care este doar o jalnică traducere a Constituției
franceze, cu mici inserții din snippet-uri decupate copy-paste din alte
Constituții europene.
Este
timpul de conștientizat care este sursa stagnării evoluției Țării și mai ales
de acționat ferm pentru eliminarea din viața Cetății a acelei frâne de mână ce
sufocă elanul națiunii: acea inovație toxică și nocivă, denumită CCR – Sovietul
Suprem Constituțional care perpetuează în deceniu III al mileniului III acea
bicisnică nevoie kominternistă de TĂTUC.
Este
timpul de revenit la tradiția constituțională sănătoasă, românească: un control
„a priori” eficient, realizat de Consiliul Legislativ și transferarea
controlului de constituționalitate concret către Curtea Supremă, în secții
reunite (cf. Constituțiilor românești din 1866 și 1923).
JOS
TĂTUCUL CONSTITUȚIONAL DE LA CCR!
JOS
SOVIETUL SUPREM CECERIST!
Jos
cripto-politrucii de la Sovietul Suprem, infami colecționari de salarii
oripilant de onctuoase și pensii aidoma de nesimțite!
---------
Prin
însuși modul de numire a decrepiților la CCR se anulează din start orice
prezumție de independență și imparțialitate.
Atâta
timp cât cei 9 martalogi ramoliți și babornițe senile de la CCR sunt numite de
POLITRUCI – (3 președinte, 3 C. Dep. și 3 Senat), este mai mult decât evident
că aceștia vor materializa hegemonia politică a partidului / partidelor aflate
pe val, aflate la conducere, sau a
partidelor care au în control conducerea celor 2 camere ale Parlamentului.
Pe
cale de consecință că acești cripto-politruci își vor desfășura activitatea la
CRR după o agendă ocultă, anterior scrisă și trasată de Stăpânii lor politruci.
Pentru
a nu mai perpetua această PUNGĂȘIE CONSTITUȚIONALĂ, pentru a evita a ne învârti
în jurul acestei soluții anacronice, SOVIETUL SUPREM al ARGAȚILOR POLITRUCILOR
trebuie DESFIINȚAT.
Cine
încă nu înțelege această realitate obiectivă, poate silabisi: DES-FI-IN-ȚA-REA.
Conferirea
prerogativelor controlului concret de constituționalitate către Înalta Curte și
un Consiliu Legislativ eficient, al cărui rol să aibă o pondere mult mai
importantă în structura elaborării normativelor.
JOS
SOVIETUL DINOZAURILOR COMUNISTOIZI!
JOS
TĂTUCUL CCR!
---------
Un
model de început în ceea ce privește modul de numire al Tătucilor CCR poate fi
intuit studiind modelul Tribunalului Constituțional German.
Tribunal
care cuprinde 2 paliere jurisdicționale, spre deosebire de Sovietul Suprem românesc, care este simultan și SuperParlament, și SupraGuvern, și MegaProsecutor
și OmniTribunal.
Chiar
mai mult de atât, Tătucul Suprem CCR-ist este epifania telurică a Cuvântului
Incipient, Piatra Unghiulară, Bolohanul Filosofal, Ombelico del Mondo și Axis
Mundi!
Sovietul
Suprem de la CCR este un veritabil factotum demiurgic, peste care nu mai există
nimic (nici geneză și nici escatologie, nici Chaos dar nici Ordine).
Dincolo
de uriașele puteri adunate în mâna unui grup atât de restrâns de oameni nu mai
poate exista nici un concept.
Sovietul Suprem CCR-ist depășește până și puterea de abstractizare a minții umane.
Sovietul Suprem este de-a dreptul aneantizat într-un Univers incipient.
SOVIETUL
SUPREM CCR-ist ESTE ALPHA ȘI OMEGA, ESTE ÎNCEPUTUL ȘI SFÂRȘITUL.
Revenind
la ideea analizării Tribunalului Constituțional german, atrage atenția asupra
specificului său: prin cei 8+8 judecători are dublă jurisdicție – primă și ultimă instanță.
Interesant este modul de numire al judecătorilor de la
Tribunalul Constituțional:
3
dintre judecătorii fiecărei Camere sunt aleși dintre… judecătorii Curții
Supreme!
WOW!
Fain!
Ne-am entuziasma să vedem că puterea judecatorească își are propriii reprezentanți
de seamă în forul a cărui principală menire este aceea de garant al
constituționalității.
Apoi,
interesant este modul în care sunt numiți ceilalți judecători ai Camerelor: de
Bundestag și Bundesrat.
Iar
cei numiți de Bundestag sunt rezultatul unui sufragiu indirect, la care
participă un număr de 12 electori din rândul Bundestagului.
Iarăși
WOW!
Deci
la nemți, după ce PUTEREA LEGISLATIVĂ își desemnează cei 3+3 judecători, vine
rândul camerelor legislative să-și desemneze reprezentanții. Iar aceștia nu
sunt numiți nici după pohta ce-o pohtește Plăvannul, nici după bunul-plac al
vreunei bulibașe deliormănene.
e.g:
„Euuuu… o numesc… înnnn…. funcția de Satir…. pe Livia - buttonul meu preferat.”
„Mrrr!
Hrrr! Eu, Liviu zDrăngănea Deliormanovici, prin voia lui Dumnezeu Bulibașă al
Întregului Fesenism de Caviar, îl numesc Tătuc constituțional pe sclavul meu
Giani.”
Etc.
etc.
Toți
își numesc argații în scaunele de Tătuc iar puterea judecătorească, cea care ar
fi cea mai îndreptățită să aibă cotă procentuală echitabilă din numărul de
Tătuci, nu este chemată la banchet și rămâne undeva în afara sălii unde se ține
ospățul politrucilor, așteptând ca vreun politruc beat, când iese afară să
se pishe, să scape din mână câte un ciolan cu niscai cărniță redundantă pe
el.
Spre
deosebire de PUNGĂȘIA CONSTITUȚIONALĂ MIORITICĂ, juzii Bundesratului și mai
ales ai Bundestagului sunt rezultatul unui proces de selecție și alegere extrem
de complex.
Am
dat acest exemplu doar ca un model de bună practică, ce poate soluționa
PROVIZORIU această excrescență cancerigenă din constituționalitatea României:
SOVIETUL SUPREM DE LA CCR.
Însă,
pe termen îndelungat, soluția este cea a revenirii la tradiția românească a
controlului de constituționalitate.
As
a conclusion:
JOS
SOVIETUL SUPREM DE LA CCR!
JOS
TĂTUCUL CONSTITUȚIONAL!
-------
Și
ca să închei în notă apoteotică referitor al bizareriile și anacronismele
acestui Soviet al Fosilelor de Pterodactili Comunistoizi:
CCR
cred că este SINGURA structură de constituționalitate supremă ai cărei membri
sunt restricționați doar la grupul celor care AU STUDII JURIDICE!
Prin
acest anacronism se poate desluși încă un indiciu temeinic ce conduce către
sorgintea de tip totalitar a acestui Mutant instituțional.
Spre
deosebire de Tătucul Constituțional valah, a cărei componență este rezervată în
mod exclusiv castei oligarhice a argaților cu robe, în alte țări, pe lângă
judecătorii constituționali tradiționali, reprezentând puterea legislativă, în
forul de contencios constituțional pot intra și alte categorii
socio-profesionale.
Dar
la noi, în Wallachia, încă predomină cutuma de tip sovietic, enunțată de un
Fanfaron Nepereche: „doar noi (sclaveții cu robe) avem școală multă, am susținut
examene grele și doar noi avem proprietatea și uzul terminologiei juridice”.
De
parcă constituționalitatea ar fi așa un fel de debara exclusivistă în care
juzii își depozitează măturile, mopurile și gălețile pline cu șpăgi sau cu
zoaie protocolare și n-ar mai fi nevoie de aportul altor personalități ale
vieții sociale.
@Alcibiade
Io*
nu am dat o soluție certă la soluționarea problemei blocajului generalizat din
România. Io* doar pledez asupra unei cinstite și obiective identificări a
SURSEI ORIGINARE a blocajului: această Constituție ajunsă obsoletă, situată în
afara dezideratelor clamate de contemporaneitate.
Față
de tema articolului – batistuță perfumată
enunță PUBLIC necesitatea revizuirii modului de numire a argaților la
Sovietul Suprem Constituțional – Io* am plusat la modul radical: NU ESTE
SUFICIENTĂ RESCRIEREA REGULILOR DE NUMIRE A SCLAVEȚILOR CĂCI, în fapt, SOVIETUL
SUPREM va rămâne exact ceea ce a fost: o megapungășie constituțională, o
sforărie instituțională de cel mai grobian model mafiotic.
Batistuță
perfumată e bine că pune pe tapet această problemă care, pe măsură ce va trece
timpul, va căpăta o din ce în ce mai
mare greutate în agenda publică.
Dar…
nu poți revizui CCR căci modul de organizare și funcționare a acestei cârdășii
mafiotice este intabulat în Constituție.
Ca
să risipești cârdășia mafiotică de la Sovietul Suprem, trebuie de revizuit
Constituția.
Și
atunci, pentru a evita jumătățile de măsură, decât revizuire, nu mai bine
REFORMARE?
Adică,
în locul acestei cărțulii fundamentale, ajunsă astăzi amuzantă și desuetă
aidoma unei benzi de desene animate, nu mai bine stăm noi, rrumânii și cugetăm
bine, măsurăm de șapte ori și croim o Constituție nouă, care … să lase gurița
mapamondului uimită în forma vocalică a literei ”o” din WOW! ?
În
orice caz, indiferent de formula adoptată, un lucru e cert: accentul principal
trebuie să cadă pe CONSILIUL LEGISLATIV. Trebuie de responsabilizat fiecare
actor implicat în activitatea legiuitoare. Nu mai poate fi permis să se scoată
pe bandă rulantă normative rebutate, cu o indiferență criminală, specifică
muncitorului beat dintr-o fabrică ceaușistă: ”las-o bă, că merge așa! Dacă nu e
bună, o dă deoparte CTC-ul” (în cazul de față, o dă deoparte CCR-ul).
NU!
Porcăria asta trebuie să înceteze.
Care
o fi forma revizuită a controlului concret de constituționalitate, se va vedea.
Dar
trebuie de stopat hegemonia acestui grupușor infracțional organizat alcătuit
din 9 sclaveți ai unor politruci oligarhici.
STOP!
Și
dacă ar fi să dau un model de control, acesta ar fi ceva similar celui german:
accentul principal să fie cel aprioric, realizat de Consiliul Legislativ.
Controlul
concret să fie asigurat de o Curte Supremă Constituțională dar care să cuprindă
2 paliere jurisdicționale:
primul
să fie unul care să se ocupe MAJORITAR de soluționarea recursurilor
constituționale.
Da!
da!
Introducerea
în Rröemenika a instituției juridice denumită „RECURS CONSTITUȚIONAL” și
renunțarea la pungășia actuală denumită „excepție de neconstituționalitate”
care, așa cum a demonstrat timpul, nu e altceva decât o interfață toxică de
prostit și amăgit lumea simplă, respectiv un instrument odios de salvare de la
pârnaie a tot felul de politruci venali și veroși, prin emiterea unor decizii
de un absurd înfiorător:
e.g.
-
declararea ca neconstituțional a abuzului în serviciu, Ticăloșie Nepereche care
le-a potențat eludarea răspunderii penale
unor cohorte de derbedei prinși cu mâna băgată până la umăr în desaga
bugetară sau cea comunitară. O decizie de o criminală iresponsabilitate care a
produs grave și irevocabile prejudicii înfăptuirii actului de justiție.
-
sau, exemplul cel mai recent, declararea ca nelegale a probelor obținute ca urmare
a punerii în aplicare, de către structura tehnică din SRI, a mandatelor emise
pe siguranță națională.
Fratiweareeee,
asta e de o infamie greu de egalat!
Adică
ceea ce reușesc cei 9 dinozauri comunistoizi din CCR este să se pishe cu boltă
peste prevederile art. 291 C.p.p. și cele ale art. 100 C.p.p. (înlocuitorul fostului
și mult mai explicitului art. 65 din C.p.p. 1968).
Cei
9 argați ramoliți din CCR reușesc o performanță unică în analele dreptului
constituțional: să ne spună nouă, prostimea cea nătângă și ineptă, că pentru
salvgardarea intereselor de cârdășie oligarhică a unor ”white collar”, probele obținute de o structură legală, ca urmare a
unui mandat emis legal, de UN JUDE ROMÂN, aduse la cunoștința organului de urmărire
penală în baza art. 291 Cod de procedură penală, sunt… NELEGALE!
Fratiweareeee,
se sucește Kafka în sepultură, invidios fiind față de nivelul hiperbolic la
care senilii CCR au reușit să împingă pragul absurdului.
Și
tot așa mai departe se poate argumenta până se rupe tastatura și începe să pice
apa din tavan.
Revenind
la modelul cu primă și ultimă instanță al viitoarei Curți Supreme, se deschid
orizonturi nelimitate de dezbatere pe marginea formulei de numire.
Eu
aș face așa:
Pentru
prima instanță, aș realiza un complet de juzi constituționali numiți astfel:
-
3
aleși în urma unui scrutin general al juzilor de la ÎCCJ
-
3
aleși în urma unui proces de selecție și aprobare riguros, numiți de camera legiuitoare
a parlamentului (poate observi că parlamentul meu este… unicameral)
-
3
juzi aleși și numiți astfel: 2 de președintele în funcție și unul propus de
guvernul aflat în funcție la momentul numirii.
Așadar,
Io* aș asigura prima Cameră a Curții Constituționale cu reprezentanții celor 3
puteri în stat: judecătoresc, legislativ, executiv.
Aceștia
vor avea mai puțin de soluționat conflicte între instituții și alte asemenea
gogomănii și vor avea mai mult de lucru pe „recurs constituțional”.
Cea
de-a doua cameră – cea de ultimă instanță, Io* aș asigura-o cu juzi care să nu
mai aparțină celor 3 puteri. Juzi aleși și numiți care să reprezinte… POPORUL.
Chiar
și prin formula decanilor, profesorilor de drept constituțional, de drept
penal, civil, administrativ, internațional etc. de la cele mai prestigioase
facultăți de drept din țară.
Io
aș lua clasamentul universităților și aș face așa:
6
membri ai celei de-a doua Camere să fie câte un reprezentant al facultăților de
drept de la Cluj, București, Iași, Timișoara, Craiova și Sibiu.
3
membri ai acestei camere să fie reprezentanții societății civile, aleși de
electorat prin… VOT DIRECT (da! Scrutin direct, pe listă ca la alegerile de
politruci.)
Și
ca să închei:
Orice
conflict de constituționalitate dintre puterile statului, cele care astăzi sunt
veritabile frâne de mână ale dezvoltării țării, în viitorul ideatic imaginat de
mine, vor fi soluționate de Camerele reunite: 9+9 Juzi.
Câștigul?
Apăi, decât cei 9 argați ramoliți de azi, care sunt sforăriți de niște
politruci venali, viitorul va asigura un spectru mai larg al reprezentării în
Curte:
Cele
3 puteri în stat cu 9 reprezentanți a căror pondere egalează ponderea celor 9
reprezentanții direcți ai CETĂȚII.
Niciun comentariu:
Trimiteți un comentariu