Urmată de ceva contre între Tower controller și piloți.
Buey tată, buey, să faci go around în CAVOK cu un amărât de vânt, variabil dar din față, de doar 3 noduri și să motivezi că ai fost destabilizat de nu-ș ce turbulențe ale unui Blue Messenger (B737) aterizat înaintea ta*, spune multe despre perspectivele sumbre ce se acumulează la acest airliner.
LROP 161000Z 08003KT 350V150 CAVOK 09/01 Q1034 NOSIG | |
LROP 160930Z 09004KT 040V140 CAVOK 08/01 Q1034 NOSIG |
12.05
WZZ697: Going aroung
Twr: Continue on runway heading and contact again București approaching frequency 119.5... Can tell the reason for go around?
WZZ697: Stand by. We'll continue on runway heading
12.10
App: Can you tell the reason for go around?
WZZ697: We are destabilised due to turbulences... close... (neinteligibil)
App: Roger. Tk u!
---------
ceva mai târziu (min 12.15)
WZZ697: Tower de la Wizzair 697
TWR: Ascult Wizzair 697
WZZ697: Avem și noi o rugăminte: să nu mă mai întrebați de ce ratăm, când suntem în timpul ratării sau... poate oamenii chiar sunt ocupați.
TWR: Am înțeles. Întrebarea era datorită faptului că nu am știut dacă era ceva pe pistă, vă dați seama aveam o aeronavă în spate care urma să aterizeze, dacă era ceva observat, eu știu... un câine pe pistă, trebuia să intrăm și în traficul din spate.
WZZ697: De la 1000 de picioare când ratează un avion, de obicei...
OK, vă mulțumim. Doar așa să lăsați oamenii să ajungă undeva unde sunt, că au ei timp să răspundă.
Și la faza asta are dreptate mucosul de pe HA-LYQ, la ratare aterizare n-are nevoie nici măcar să-i spui ce să facă, întrucât instrucțiunile deja le știe de pe harta corespunzătoare pistei 08L și le-a repetat la briefingul de dinaintea decolării: în headingul pistei, urcă la 3.000 de picioare și acolo solicită instrucțiuni ulterioare.
Cu atât mai mult n-are nevoie să-l fuți la creier cu întrebări tâmpite, exact în cel mai nepotrivit moment.
Deci, concluzionând:
- piloți care cică sunt destabilizați de turbulențele unui amărât de B737 aterizat înaintea lor și fac go around pe o vreme superlativă - CAVOK cu vânt de 3 noduri din direcția 100 de grade (din față), cum i-a comunicat Towerul la aterizare;
- controlleri neprofesioniști care din exces de zel și lustruială îngreunează munca piloților, și așa vai steaua lor!
-----------
*
și totuși se pare că BMS8FM de la Stuttgart la București a aterizat cu mai puțin de 1 minut înaintea Wizzairului. Conform datelor (imprecise de pe flightradar).
Se pare totuși că Wizzairul a fost pe felie și a evitat o vacantare întârziată a pistei de către BMS8FM.
Nu se distinge absolut deloc ce comunică pilotul de pe WZZ697 la minutul 3-4 din înregistrare, când turnul îi dă clear to land.
Întreabă ceva pare-mi-se are clear 08L?
La 12.03 BMS8FM pune roțile pe pistă.
La 12.03 WZZ697 era undeva la 7,5 mile de pragul pistei, la o altitudine de 1925 de picioare.
La 12.04.17 BMS8FM începe să vacanteze pista.
Anterior, la min 12.03 - 12.04 este acea comunicare neinteligibilă a pilotului de pe Wizz Air.
link arhivă audio:
https://archive-server.liveatc.net/lrop/LROP-Twr-App-Radar-Feb-16-2020-1000Z.mp3
min. 03.37 din înregistrare tower îi dă parametrii la aterizare și clear to land.
min 03.43 pilotul întreabă ceva despre pista 08L. (la acel moment BMS8FM încă mai era pe pistă)
AȘADAR.... ?
** HA-LYQ ăsta e avionul de pe Milan - Kutaisi care, în 24 sept anul trecut, a divertat la OTP din cauza unei urgențe medicale.
Niciun comentariu:
Trimiteți un comentariu