Comm
la editorialul profesorului Angdrei Marga pe ”Cotidianul”
Greșit,
mărite Profesor!
Tocmai
blestemățiile acestei infecte Constituții africane, implementată pe filieră
teoretică franceză, este cheia stagnării evolutive a României.
Chiar
dacă nu-ți convine dumitale și treci sub oboroc cu iscusită mișcare din poignet,
tocmai aceasta este CHESTIUNEA DE MAXIMĂ ACTUALITATE: NECESITATEA REFORMĂRII
DIN TEMELII A CONSTITUȚIEI.
Ce
s-a ascuns sub preș în 2013 cu ocazia dezbaterilor la Forumul Constituțional,
nu mai poate fi ignorat.
România
poate fi asemănată cu o superbă limuzină sport care are o roată de căruță.
Kum
să demarezi iute, cu o roată din lemn de ulm, de la 0 la 100 km/h în numai
câteva secunde ? (cum au demarat suratele noastre de gulag socialist – Polonia,
Ungaria, Cehia, Slovacia).
Și
culmea, pe lângă disfuncționalitatea creată de roata de căruță – Constituția –
superba limuzină Rröemenika-Aventador mai are și o frâna de mână gripată pe poziția
„on” – Curtea Constituțională.
Mare
blestemăție și mare pacoste pe capul rrumânilor această născocire constituțională
totalmente străină de tradițiile și de istoricul constituțional românesc.
Cine
paștele mamei lui o fi scornit-o și pus-o în actuala Constituție, - să-i fie de
cap!
Caricatura
asta de Olimp Constituțional constituie cauza și motivul majorității blocajelor
de natură instituțională, administrativă, legislativă.
Plaiul
bucolic al mândrei Rromânii mioritice e
taman aidoma unui imaș pe care a păscut o turmă de batali diareici: unde dai să
te sucești, unde dai să faci un progresiv pas înspre înainte… Hop! ai călcat
într-o… Decizie a CCR.
Ne
place sau nu ne place, suntem fanii sau inamicii reformei Constituționale,
aceasta deja reprezintă o chestiune de maximă stringență, de maximă
actualitate.
Caricatura
aia din 91 - plagiarism al Constituției franceze cu minuscule intarsii
ornamentale din Constituția Belgiană NU MAI CORESPUNDE REALITĂȚII SOCIALE
ROMÂNEȘTI.
E
vremea de azvârlit la gârlă roata de căruță din lemn de copy-paste a constituționalității
franceze și să se purceadă la elaborarea, la redactarea unei Constituții CU
ADEVĂRAT ROMÂNEȘTI.
O
constituție revoluționară, o Constituție îndrăzneață, o Constituție care să
uimească gurița mapamondului în forma vocalică a literei „o” din „WOW!”.
Dar,
ca să se ajungă până acolo, trebuie de realizat câțiva pași esențiali și
necesari.
Primul
ar fi conștientizarea necesității reformei constituționale.
Al
doilea ar fi informarea publică obiectivă, nepartizană, nemaculată de interese
șobolănești, oligarhice, corporatiste sau de clan infracțional.
Abia
după aceea oamenii se vor putea așeza la masa de lucru și să înceapă Creația.
Și
ar mai fi un impediment în acest parcurs: acea oribilă structură reacționară
denumită actualmente Curtea Constituțională a României.
La
o primă lectură a textului Constituției, reiese cu limpezime că această „frână
de mână gripată” își are sădite sigilii protectoare în însuși textul legii
fundamentale:
„art.
146 din Constituție:
Curtea
Constituţională are următoarele atribuţii:
a)
se pronunţă […] din oficiu, asupra iniţiativelor de revizuire a
Constituţiei;
l)
îndeplineşte şi alte atribuţii prevăzute de legea organică a Curţii.”
Deci,
această blestemăție abominabilă este aidoma unui virus IT spurcat, care își are
propria linie de program care se opune imediat la instalarea și activarea unui
antivirus eficient.
Poate
Cetatea să decidă în unanimitate asupra necesității reformării Constituției căci
tot degeaba: inițiativa de curățare, de devirusare a cadrului constituțional
românesc trebuie să treacă pe la ÎNȘIȘI cei 9 juzi-malware de la Virusul Constituțional
al României!
ILOGIC!
Stupefiantă situație.
Ș-atunci,
doar ca amuzament, stai și te întrebi care ar fi o soluție eficientă de reformă
constituțională care să fie în acord cu Titlul VII din Actuala Constituție?
(soluția
alta decât năzbâtia unui prezident american, rămasă în istorie ca butadă: „Suspendați
pentru 5 minute Constituția ca să promulg eu ce am de promulgat!”)
Păi,
actualmente n-ar fi nici o soluție constituțională care să realizeze un parcurs
real al propunerii de revizuire.
Cauza
stă exact în acel MUTANT CONSTITUȚIONAL: CCR.
Ca
să se poată realiza eficient inițiativa de revizuire, ar trebui adoptată o metaforică
metodă inspirată din același domeniu IT:
ca
să eviți un virus spurcat, faci o reinstalare completă a sistemului de operare
(constituțional)
Iar
ca să eviți opoziția la acțiune a virusului spurcat, se inițiază reforma în
DOS-Mode (prin bootare).
Asta
vrea să însemne că ANTERIOR revizuirii, prin lege adoptată de Parlament și supusă aprobării
prin referendum, se suspendă competența Curții Constituționale de a se pronunța
asupra unei inițiative de revizuire care propune, printre altele, desființarea
Curții Constituționale și înlocuirea ei cu un sistem de justiție
constituțională de tipul celor practicate actualmente în țările nordice:
Suedia, Finlanda, Danemarca.
Sau
modelul „partenerului strategic”, de ce nu!
Adică
Virusul Constituțional să fie exclus de la procesul de revizuire.
’ coz „nemo auditur
propriam turpitudinem allegans”. Cine dracu mai poate suporta să audă indecențele
argumentative ale celor 9 Dumnezei ciobiți de la CCR?
Cu
referendumul de suspendare a competenței Curții de a se pronunța într-o proprie
speță („nemo debet esse iudex in propria causa”) se trece apoi la treaba de
substanță, în care se analizează, se bate și se dezbate fiecare chestiune ce se
dorește a fi regăsită în Noua Biblie Țării.
e.g.
-
monarhie, ereditară, republică parlamentară, republică prezidențială, republică
bananieră, bantustan babuininzat, colhoz kaghebizat sau Reichsprotektorat
gestapovist. Dezbaterea este free, atâta timp cât plebea nu mai e nevoită să
asculte tembelismele și năroziile a 9 decrepiți cu robe, situați într-un Olimp
Constituțional care, prin modul de
acțiune, însumează Absolutul în toate sintagmele sale definitorii: Peatra
Unghiulară, Axis Mundi, Ombelico del Mondo, Cuvântul Incipient și Bolohanul
Philosophal.
-
parlament unicameral, bicameral, divan ad-hoc, sfatul betrânilor, Marea Adunătură
Națională, Pohta ce-am pohtit-o, Consiliul șefilor de trib, etc. etc.
Iarăși
orizonturile dezbaterii teoretice și practice sunt nelimitate, atâta timp cât
din ecuația devirusării Legii Fundamentale românești a fost eliminat însuși
Virusul Constituțional.
Și
tot așa mai la vale, i tak dalee, i tak dalee, după îndelungi și așezate analize,
consfătuiri, expuneri de motive, se va reuși alcătuirea unei Constituții
valide, moderne, ancorată 100% în specificul actualității secolului XXI.
Totul
este doar să se vrea a conștientiza punctul de origine al Răului. Nu e nici
parlamentul, nici Plăvannis, nici partidele politice, nici guvernul, nici
instituțiile. Sursa primordială a blocajului și înapoierii în care a ajuns România
stă într-o Constituție anacronică, vetustă, desuetă.
O
Constituție virusată iremediabil de cel mai parșiv virus: Curtea
Constituțională a României.
Garantul
perpetuării eterne a blocajului și vector de acțiune împotriva oricărei
tentative de devirusare, de deparazitare, de reinstalare și restartare a
societății românești.
----------------------------------------------------------------------------------------------------
Addendum:
Care
Cris*osul mamei lui de nărod a scornit monstruozitatea asta JURIDICO-OLIMPIANĂ
a Curții Constituționale a României?
Dacă
tradiția istorică a dreptului constituțional român este axat pe ”Consiliul
Legislativ” în procedura de elaborare a legilor iar contenciosul constituțional
este conferit Curții de Casație în secțiunile reunite, DE UNDE MAMA DRACULUI
NE-AM PRICOPSIT CU ACEST MONSTRUOS MUTANT CONSTITUȚIONAL DENUMIT CCR?
Care
a fost nemernicul care ne-a blagodarit cu această odioasă frână de mână?
Dacă
tradiția istorică a revizuirii constituției revine Conducătorului statului și
Adunărilor Legiuitoare, reglementate prin însuși text constituțional, care
Paștele mamei lui de nărod a creat această interfață toxică și nocivă, această
veritabilă jurisdicțiune extraordinară denumită CCR – FRÂNA DE MÂNĂ A
DEZVOLTĂRII ROMÂNIEI.
Careva
diștept, cu multe studii și examene grele, să deie un răspuns aicișa!
Constituția
României din anul 1866 (nota: de inspirație beligiană – Constituția din 1831)
TITLUL
IV
CAPITOLUL
III.
„Despre
puterea judecatoresca.
Art.
104. - Nici ua juridictiune nu se pote infiinta de cat in puterea unei anume
legi.
Comisiuni
si tribunale estra-ordinare nu se pot crea sub nici un fel de numire, si sub
nici un fel de cuvent. Pentru intregul Stat roman este ua singura Curte de
casatiune.
Art.
105. Juriul este statornicit in tote meteriile criminale si pentru delictele
politice si de presa.”
TITLUL
VII.
„Despre
revisuirea Constitutiunei.
Art.
129. - Puterea legiuitoare are dreptul de a declara ca este trebuinta a se
supune revisiunei dispositiunile din Constitutiune anume aretate. Dupa acesta
declaratiune, citita de trei ori din 15 in 15 dile in sedinta publica si
primita de ambele Adunari, acestea sunt disolvate de drept si se convoca altele
in termenul prescris de art. 95. Adunarile cele noui proced in acord cu Domnul
la modificarea punturilor supuse revisiunei. In acest cas Adunarile nu pot
delibera deca cel pucin duoe treimi a membrilor din cari se compun nu sunt
presenti, si nici ua schimbare nu se pote adopta deca nu va intruni cel pucin
duoe treimi ale voturilor.
Constituția
României din anul 1923
TITLUL
III
DESPRE
PUTERILE STATULUI
„Art.
37. - Promulgarea legilor, votate de ambele Adunari, se va face prin ingrijirea
ministerului justitiei, care va pastra unul din originalele legilor votate, iar
al doilea original se pastreaza de Arhivele Statului.
Ministrul
justitiei este si pastratorul marelui Sigiliu al Statului.
In
fiecare an ministerul justitiei va publica colectiunea legilor si
regulamentelor, in care legile vor fi inserate purtand numarul de ordine dupa
data promulgarii.”
SECTIUNEA
III
„Despre
Consiliul legislativ
Art.
76. - Se infiinteaza un Consiliu legislativ, a carui menire este sa ajute in
mod consultativ la facerea si coordonarea legilor, emanand fie dela puterea
executiva, fie din initiativa parlamentara, cat si la intocmirea regulamentelor
generale de aplicarea legilor.
Consultarea
Consiliului legislativ este obligatorie pentru toate proiectele de legi, afara
de cele cari privesc creditele bugetare; daca insa, intr'un termen fixat de
lege, Consiliul legislativ nu-si da avizul sau, Adunairile pot proceda la
discutarea si aprobarea proiectelor.
O
lege speciala va determina organizarea si modul de functionare al Consiliului
legislativ.”
CAPITOLUL
IV
„Despre
puterea judecatoreasca
Art.
101. - Nici o jurisdictiune nu se poate infiinta decat numai in puterea unei
anume legi.
Comisiuni
si tribunale extraordinare nu se pot crea sub nici un fel de numire si sub nici
un fel de cuvant in vederea unor anume procese, fie civile, fie penale, sau in
vederea judecarii unor anume persoane.
Art.
102. - Pentru intregul Stat roman este o singura Curte de casatie si justitie.
Art.
103. - Numai Curtea de casatie in sectiuni-unite are dreptul de a judeca
constitutionalitatea legilor si a declara inaplicabile pe acelea cari sunt
contrarii Constitutiunii. Judecata asupra inconstitutionalitatii legilor se
margineste numai la cazul judecat.
Curtea
de casatie se va rosti ca si in trecut asupra conflictelor de atributiuni.
Dreptul
de recurs in casare este de ordin constitutional.”
[…]
Art.
105. - Juriul este statornicit in toate materiile criminale si pentru delictele
politice si de presa, afara de cazurile statornicite prin Constitutiunea de
fata.
[…]
TITLUL
VII
DESPRE
REVIZUIREA CONSTITUTIUNII
”Art.
129. - Constitutiunea poate fi revizuita in total sau in parte din initiativa
Regelui sau oricareia din Adunarile legiuitoare.
In
urma acestei initiative ambele Adunari, intrunite separat, se vor rosti cu
majoritate absoluta, daca este locul ca dispozitiunile constitutionale sa fie
revizuite.
Indata
ce necesitatea revizuirii a fost admisa, ambele Corpuri legiuitoare aleg din
sanul lor o comisiune mixta, care va propune textele din Constitutiune ce
urmeaza a fi supuse revizuirii.
Dupa
ce raportul acestei comisiuni va fi citit in fiecare Adunare, de doua ori in
interval de cincisprezece zile, ambele Adunari intrunite la un loc, sub
presedintia celui mai in varsta dintre Presedinti, in prezenta a cel putin doua
treimi din totalitatea membrilor ce le compun, cu majoritate de doua treimi,
stabilesc in mod definitiv cari anume articole vor fi supuse revizuirii.
In
urma acestui vot Adunarile sunt de drept dizolvate si se va convoca corpul
electoral in termenul prescris de Constitutiune.
Art.
130. - Adunarile cele noui proced in acord cu Regele la modificarea punctelor
supuse revizuirii.
In
acest caz Adunarile nu pot delibera daca cel putin doua treimi a membrilor din
cari se compun nu sunt prezenti si nici o schimbare nu se poate adopta daca nu
va intruni cel putin doua treimi ale voturilor.
Adunarile
alese pentru revizuirea Constitutiunii au o durata constitutionala obisnuita
si, in afara de modificarea Constitutiunii, ele functioneaza si ca Adunari
legiuitoare ordinare.
Daca
Adunarile de revizuire nu-si pot indeplini misiunea, nouile Adunari vor avea
acelas caracter.”
--------------
addendum:
Precizare
pentru toți sclifosiții care se indignează de „lezmajestuosul nerespect”
rezultat din comentariile polemice::
Profesorul
Marga, aidoma tuturor Titanilor formatori de opinie, are un mare neajuns:
situarea la o anvergură academică atât de ridicată încât pică în păcatul
neobservării pădurii din cauza copacilor.
Așa
a făcut-o, de exemplu, acum vreun an când publica articole intitulate „Nazismul
– o noțiune desfigurată”. Ei bine, în cel mai autentic spirit al maieuticii, a
trebuit să apară niscai comentatori mai nărozi, care nu l-au citit pe
Șopenhauer și Hegăl, ci numai pe Kant (și opera acestuia doar pe Cant), ca să-i
argumenteze fără putință de tăgadă, cu exemple incontestabile, din istoria
anilor ’30, contrateza la tema articolului domniei sale:
România chiar este în prin proces de Gleichschaltung (nazificare treptată).
Și
de data aceasta, confortul intelectual al Profesorului Marga se limitează la a
privi cu microscopul uriașele crevase din corpul Constituției române, să se
autoamăgească asupra unei iluzorii aplicabilități funcționale a acesteia și să
încerce să acopere uriașele borți constituționale cu oarecare chit auto.
Ei
bine, și de această dată apar acei nărozi „fără școală multă și examene grele”
dar care, nepierzându-și spiritul observației pădurii dinapoia copacilor,
afirmă o teză de un radicalism antonimic tezei blajine a profesorului: NU, Constituția
României a ajuns la acel punct de răscruce la care trebuie reformată din cele
mai adânci alcătuiri.
Cu
chit auto azvârlit lingvistico-estetic peste borțile funcționale ale Constituției
nu se obține decât un păgubos și un cvasi-cunoscut efect: BOALĂ LUNGĂ – MOARTE
SIGURĂ.
Niciun comentariu:
Trimiteți un comentariu